Létezik egy tó a Mexikói-öböl mélyén, ami annyira mérgező, hogy már a közelébe kerülni is kész életveszély.

A különös helyet néhány éve találták meg a kutatók, a felfedezést az Oceanography című folyóiratban részletezték. Ez az egyik leglenyűgözőbb dolog a mélytengerben. Lemerülsz az óceán fenekére, és szembe találod magad egy tóval vagy egy folyóval. Olyan, mintha nem is ezen a világon lennél" - nyilatkozta Erik Cordes, a Temple University biológusa a Discovery News tudományos portálnak.

Bármilyen lenyűgöző is a hely, nem tanácsos a közelébe merészkedni. A tenger alatti tó ötször sósabb, mint a körülötte lévő víz, és nagy koncentrációban tartalmaz metánt, valamint hidrogén-szulfidot. E sajátos kémiai összetétel miatt nem tud keveredni a tenger vizével, és létezhet önálló tóként a mélyben.

A mérgező vegyületek miatt a tó közelébe tévedő állatok elpusztulnak, csak egyes baktériumok, rákok, férgek képesek elviselni a mostoha körülményeket. Éppen ezért a kutatók számos különféle extremofil (szélsőséges körülményt jól toleráló) organizmust tanulmányozhatnak itt.

(IFL Science)