Speciális mikroszkóppal figyelték meg a fény áramlását

2020.06.04. 13:38

Közvetlenül sikerült megfigyelniük a fény áramlását egy speciális mikroszkóp segítségével a haifai Izraeli Műszaki Egyetem (Technion) szakembereinek - jelentette be az intézmény, amely a kvantumtudomány területén elért jelentős áttörésnek nevezte a szakemberek teljesítményét.

A Technion kutatói fotonikus kristályban "rekedt" fényt tanulmányoztak. A vizsgálat során elvégzett összes kísérlethez az egyetem által kifejlesztett speciális transzmissziós elektronmikroszkópot használták.

A Nature című tudományos folyóiratban publikált tanulmány szerint a mikroszkóp révén a kutatók meg tudták változtatni a színét és a szögét a fénynek, amely megvilágítja a nanoanyagmintákat, és megfigyelték azok interakcióit az elektronokkal.

Ez az első alkalom, hogy közvetlenül megfigyelhetjük a nanoanyagban rekedt fény dinamikáját, ahelyett, hogy számítógépes szimulációkra hagyatkoznánk" - húzták alá a szakemberek. A mostani áttörés komoly hatással lehet egyebek között a qubitek (az információk alapegysége a kvantum-számítástechnikában) tárolására alkalmas új kvantumanyagok tervezésére.

Ezen kívül segítheti a színélesség javítását a mobiltelefonok, televíziók és egyéb készülékek kijelzőin.

(MTI/Hszinhua)