Kézzelfogható közelségbe került a világegyetem

2020.07.30. 19:22

Alkalmazást fejlesztett a Pannon Csillagda. Ahogy azt a szakemberek ígérik, a helyszínen alkalmazható applikáció segítségével mostantól még nagyobb élmény és kaland a kiállítások bejárása.

A világűr még mindig elképzelhetetlen sok titkot tartogat számunkra. A Pannon Csillagda most a számtalan rejtély egy kis szeletéből összeállította a bakonybéli „élménytárát": egy zseniális, többszintes központot a csillagok szerelmeseinek. Erről az intézmény tájékoztatott a saját honlapján.

Különleges titkokat árulnak el a csillagokrólForrás-képillusztráció: https://phys.org/news/2020-03-eso-impact-satellite-constellations-astronomical.html

Bár jól tudjuk, az idő és a tér két megdönthetetlen fogalom, mégis a technika fejlődésével szó szerint kézzel fogható közelségbe került a világegyetem – mutattak rá a Balaton-felvidéki Nemzeti Park szakemberei. – Bakonybélben, a helyszínen, egy QR kód segítségével letölthetjük a kiállítás megtekintését segítő telefonos applikációt, hogy ezen keresztül is élvezhessük az univerzum csodáit!

A Pannon Csillagdában 400 négyzetméter alapterületű csillagászati és űrkutatási kiállítás fogadja a látogatókat, ahol megismerhetjük a híres Gibeon meteoritot, több száz éves, antik távcsöveket, Galilei felfedezéseit, kísérleteit, a tengerészek csillagászati navigációját, az űrkutatás legnagyobb expedícióit: a Holdutazást (Apollo program), és a Mars felfedezését.