A környezet védelmére biológiailag lebomló strandpaucsot készítettek algából amerikai kutatók. Nem véletlenül: egyre nagyobb az igény az olyan termékekre, amelyekkel elkerülhető a környezeti katasztrófák.

A San Diegó-i székhelyű Kaliforniai Egyetem és az Algenesis Materials startup-vállakozás kutatói több évig kísérleteztek azzal, hogy előállítsanak egy

tömör, habszerű anyagot algákból kivont olajból biostrandpapucs készítéséhez.

Azt remélik, hogy a jövőre piacra kerülő termék által csökkeni fog az óceánokba és a szemétlerakókba kerülő műanyag mennyisége.

Az algából készült strandpapucs már nem a futurisztikus jövőt képviseliForrás: UC San Diego

Évente világszerte több mint egymilliárd strandpapucsot gyártanak, amelyek jelentős mértékben szennyezik az óceánokat" – mondta Stephen Mayfield, az egyik projektvezető, a kaliforniai Alga Biotechnológiai Központ igazgatója.

Az óceánok műanyagszennyezése várhatóan megháromszorozódik 2040-re a Nemzetközi Szilárdhulladék Társaság nemkormányzati szervezet adatai szerint.

Tom Cooke, az Algenesis Materials elnöke viszont hangsúlyozta:
"Az emberek elkezdtek olyan termékeket követelni, amelyekkel elkerülhető a környezeti katasztrófa."

A kutatók a Bioresource Technology Reports folyóiratban megjelent tanulmányban írták le a fenntartható, fogyaszróbarát és biológiailag lebomló anyag sikeres fejlesztését.

(MTI, REUTERS)