Az ötszáz éves szobor a Csillagok háborújához hasonló fejfedőt visel

Csillagok háborúja, Ahsoka Tano,
Egy különös, mintegy két méter magas szobrot találtak a kutatók Mexikóban. A Nemzeti Antropológiai és Történeti Intézet jelentése szerint a titokzatos, körülbelül 500 éves műtárgy egy nőt ábrázol, aki egy nagy, a „Csillagok háborúja" filmből ismert fejdíszhez hasonlót visel.

A mészkőszobor egy bonyolult ruhákba öltözött és ékszerekkel, köztük egy vastag nyakláncon függő, kör alakú medállal (amelyet „oyohuallinak" hívnak), illetve bojtszerű fülbevalókkal ékesített fiatal nőt ábrázol, aki egy olyan fejdíszt is kapott, amelyhez hasonlót a Csillagok háborúja című filmben láthatunk Ashoka Tano-n, a jedik egykori tanítványán.

Balra a most felfedezett titokzatos nőalak, jobbra pedig a Csillagok háborújából ismert Ahsoka Tano Forrás: María Eugenia Maldonado Vite; Shutterstock

– mondta María Eugenia Maldonado Vite, a mexikói Nemzeti Antropológiai és Történeti Intézet (INAH) Veracruz Center régésze a LiveScience online tudományos portálnak. – A szobor valószínűleg egy elit nőt és nem pedig egy istenséget ábrázol, amire a testtartása és az öltözete miatt következtethetünk.

A titokzatos tárgyra a gazdálkodók bukkantak a mexikói Veracruz államban, Hidalgo Amajac városában. Értesítették a szakembereket, akik megállapították, hogy a szobor valószínűleg a késő posztklasszikus időszakból (1450-1521) származik, és

a Huastec-kultúrára emlékeztető vonásokkal rendelkezik,

akik az őslakos népek leszármazottjainak csoportját képviselik, és akik a Mexikói-öböl part menti régiójában telepedtek le.

A szobor valószínűleg egy elit nőt és nem pedig egy istenséget ábrázol Forrás: María Eugenia Maldonado Vite

– mutatott rá Alejandra Frausto Guerrero, Mexikó kulturális titkára.

A mintegy két méteres mészkőszobor a legszélesebb pontján csaknem hatvan centiméter, vastagsága pedig huszonöt centiméter. Aljára egy „tüskét" helyeztek, amely lehetővé tette a női alak függőleges elhelyezését a földben.

A szoboralak arca tágra nyílt szeme miatt meglepettnek tűnik.

Elhelyezkedése a tudósok szerint arra utal, hogy mind a Huastec-, mind az azték-kultúrában fontos helyet kapott. A régészek most azt tervezik, hogy tovább tanulmányozzák a szobrot, valamint további tárgyi emlékek után kutatva azt a gyümölcsösöt, ahol a műemléket megtalálták.