Itt az első videó a Perseverance marsjáró drámai landolásáról

Mars, 2021. február 22. 2021. február 22-én az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA által közreadott, a Perseverance marsjáró kamerája által készített, majd a Földre küldött hat különálló képből összeállított panorámakép a Marsról február 20-án. Az egytonnás, nagyjából terepjáró méretű Perseverance robot egy teljes marsi évet - 687 földi napot - fog eltölteni a Marson, ahol folytatja a vörös bolygó felfedezését, múltbéli mikrobiális élet nyomai után kutat, tanulmányozza a planéta éghajlatát és geológiáját, valamint kőzet- és talajmintákat gyűjt. MTI/EPA/NASA/JPL-Caltech
A NASA lenyűgöző videót tett közzé a vörös bolygón landoló Perseverance marsjáróról - adta hírül a BBC. A tavaly július 30-án útjára indított marsjáró egy kockázatos ejtőernyős leszállást követően a 250 méter mély Jezero-kráterben érte el a Mars felszínét, egy ősi folyó deltatorkolatánál.

Mint ahogy azt az Origo is megírta, sikeresen landolt a Marson a Perseverance marsjáró közép-európai idő szerint múlt hét csütörtök este. A NASA a földet érés után már megosztott néhány képet a landolásról, most viszont egy videót is közzétett.

A videó a landolás utolsó perceit mutatja be egészen addig a pontig, ahol a robot kerekei elérik a Mars talaját.

A NASA által közreadott, a Perseverance marsjáró kamerája által készített, majd a Földre küldött hat különálló képből összeállított panorámakép a Marsról február 20-án Forrás: MTI/EPA/NASA/JPL-Caltech/-

Először a hatalmas ejtőernyő nyílt ki, utána levált a hőpajzs, és a leszállóegység megközelítette a leszállás tervezett helyét. A felvételen látszik, hogy por és különböző szemcsék kavarognak, miközben a Perseverance közelít a talajhoz. A leszállást a landolóegységen hét kamera rögzítette.

A Perseverance a 250 méter mély Jezero-kráterben érte el a Mars felszínét, egy ősi folyó deltatorkolatánál.

A NASA által közreadott kép a Perseverance marsjáróról a leszállást követően Forrás: MTI/EPA/NASA/JPL-Caltech/-

A felvételek létfontosságú adatokat szolgálnak azoknak a mérnököknek, akik tovább kívánják fejleszteni azokat a technológiákat, amelyeket a vörös bolygóra küldhetnek.

Az egytonnás, nagyjából terepjáróméretű Perseverance robot