Több tanulmányban mutatták be kínai tudósok azt a mintegy 146 ezer éves emberi koponyát, amely feltételezésük szerint egy teljesen új emberfajé lehet. A kutatók szerint a felfedezés átírhatja az emberi evolúció történetet.

Ez az emberfaj a legközelebbi evolúciós rokona lehet a modern embernek az eddig ismert ősemberek közül, mint a neandervölgyi vagy a Homo erectus, olvasható a BBC News honlapján.

A Homo nem eddig fellelt koponyafosszíliái között ez a legnagyobb koponya, amelynek a kutatók a Homo longi, azaz sárkány ember nevet adták.

Ez a csoport mintegy 146 ezer éve élt Kelet-Ázsiában.

Még 1933-ban bukkant a leletre egy híd építésekor egy építőmunkás az észak-kínai Hejlungcsiang tartományban lévő Harbinban, ám kútjában elrejtette és csak halála előtt árulta el létét hozzátartozóinak. Ők hívták fel a tudósok figyelmét a fosszíliára, akik eredményeiket a The Innovation című folyóiratban publikálták.

A Sárkányember több mint 146 ezer évvel ezelőtt élhetett Kína északkeleti részének hűvös régiójábanForrás/Illusztráció: CHUANG ZHAO

Ez az egyik legfontosabb felfedezés az emberi fosszíliák tekintetében. Ez az emberiség egy különálló ága, amely nem a modern emberré válás útján volt, hanem egy hosszú, különálló ágat képviselt, amely abban a térségben fejlődött több százezer évig, majd kihalt– magyarázta Chris Stringer professzor, a londoni Természettudományi Múzeum munkatársa, az emberi evolúció egy vezető szakértője.

A kutatók szerint a felfedezés átírhatja az emberi evolúció történetet. Elemzésük szerint a faj jóval szorosabb rokonságban állt a Homo sapiensszel, mint a neandervölgyi ember.
Rég elveszett testvérvonalunkat találtuk meg" – mutatott rá Ni Hszi-jün, a Kínai Tudományos Akadémia professzora.

A koponya hatalmas az emberi fajokhoz tartozó átlagos méretű koponyákhoz képest, agya viszont nagyjából hasonló nagyságú.

A Harbin koponya az ősi és a modern vonások kombinációjávalForrás: XIJUN NI

A sárkányembernek nagy, szinte négyzetalakú szemgödre volt, sűrű szemöldöke, széles szája és hatalmas fogai.A szakemberek szerint ez az egyik legteljesebb ősember fosszília, amelyet valaha találtak.

A kutatók szerint 50 év körüli férfié lehetett, aki erőteljes testalkatú és kemény ember lehetett. Életmódja nem ismert, mivel a koponyát elhozták megtalálási helyéről.

(MTI)