Reggelente egy kávé garantálhatja a gyors ébredést, de az új kutatások szerint nem szabad túlzásba esni. A Dél-ausztrál Egyetem kutatói szerint mindez ugyanis negatívan befolyásolhatja az agyunk egészségét.

A Nutritional Neuroscience tudományos szaklapban publikált tanulmány szerint a nagyobb mennyiségű kávé fogyasztása a demencia fokozott kockázatával és a teljes agytérfogat csökkenésével jár. A tanulmány összesen 17 702, 37-73 év közötti résztvevő adatait elemezte. A kutatók megállapították, hogy

53 százalékkal nőtt a demencia kockázata azoknál, akik napi hat vagy több csésze kávét fogyasztottak,

miközben az csökkent agyuk térfogata, beleértve a fehér- és szürkeállományt és a hippokampuszt.

Ezért érdemes visszafogni a kávéfogyasztásunkatForrás:https://www.coolcoffee.hu/tokeletes-eszpresszo-keszitese

A kávé a világ legnépszerűbb italai közé tartozik, mégis kritikus fontosságú, hogy megértsük az esetleges egészségügyi következményeit – mondta Kitty Pham, a tanulmány vezető kutatója és a Dél-ausztráliai Egyetemen doktorandusz hallgatója a ZMEScience online tudományos portálnak. – Ez a legszélesebb körű vizsgálat a kávé, az agytérfogat-mérés, a demencia és a stroke kockázata közötti összefüggésekről.

Hozzátette: az összes lehetséges permutációt figyelembe véve azt tapasztalták, hogy a magasabb kávéfogyasztás jelentősen összefügg az agy térfogatának csökkenésével. A tudósok szerint lényegében a napi hatnál több csésze kávé elfogyasztása már kockázatot jelenthet olyan agybetegségekre, mint a demencia és agyvérzés.A szakemberek emlékeztettek arra is, hogy demencia világszerte körülbelül 50 millió embert érint, ami befolyásolja az egyén gondolkodását, memóriáját, viselkedését és akár a mindennapi feladatok elvégzésének képességét is.

A kávéhoz könnyű hozzászokni, a koffein jótékonyan élénkít, ráadásul finom isForrás: pexels.com

És bár a tanulmány egyelőre nem talált választ arra, hogy a túlzott koffein milyen pontos mechanizmusok által befolyásolja az agy egészségét, de az

eredményei határozott érveket fogalmaznak meg a nagy mennyiségű kávé fogyasztásával szemben.

A kutatók szerint azonban nem kell lemondanunk a kedvenc feketénkről. Azt tanácsolják, hogy tartsuk hidratált állapotban magunkat, és ne felejtsünk el meginni egy kis vizet a kávé mellé.