Legkevesebb 8 cápa vetette rá magát egy fiatal hosszúszárnyú bálna tetemére. A véres lakomát a tudósok megörökítették.

A felvételek még augusztus közepén készültek. Massachusettsi biológusok egy csoportja éppen békés óriáscápákat figyelt a Bostontól keletre található Stellwagen Bank National Marine Sanctuary nevű természetvédelmi területen, amikor egy egyéves hosszúszárnyú bálna tetemét pillantották meg.

Nem sokkal a tetem felfedezését követen felbukkantak a ragadozó életmódot folytató nagy fehér cápák is, és a bálnára vetették magukat.

Nyolcan vagy annál is többen is lehettek, szó szerint apró darabokra szaggatták a bálna zsírját" – mondta a Live Science magazinnak David Wiley ökológus, a kutatócsoport egyik tagja. Hamarosan több ezer tengeri madár is csatlakozott a lakomához.

Pontosan nem tudni, mi végzett a borjúval, a szakértők szerint vagy hajóval ütközhetett, vagy halászhálóba gabalyodhatott, a hasonló balesetek sajnos egyre gyakoribbak. A zsírszövetek elfogyasztása után a bálnatetem a tenger mélyére fog süllyedni, ahol más mélytengeri fajok tápanyagforrása lesz.

Kép az egyik cápárólForrás: NOAA/Stellwagen Bank National Marine Sanctuary

A kutatók elmondták, hasonló jeleneteket csak nagyon ritkán sikerült videóra venni, ezért a megfigyelés fontos tudományos eredménynek számít. Öt nagy fehér cápát sikerült megjelölni, így viselkedésüket a szakértők tovább tanulmányozhatják.