Kis lekváros tekercsre emlékeztető, monokromatikus bogár. Egy legyezőtorkú gyík. Egy hörcsögfélék családjába tartozó Oryzomys, amely a szigeti gigantizmus komoly példája lehet. És kettő krokodilarcú dinoszaurusz. Csak néhány példa a több mint 550 faj közül, amelyeket a londoni Természettudományi Múzeum kutatói fedeztek fel 2021-ben.

A múzeum legnagyobb felfedezése két húsevő dinoszaurusz volt, amelyeket az Egyesült Királyságban található Wight-szigeten ástak ki. A kihalt spinosauridákat, amelyek a specializált theropoda dinoszauruszok egyik családjába tartoznak, és amely tagjai nagyméretű, két lábon járó, meghosszabbodott, krokodilszerű koponyájú, sima vagy finoman recézett kúpos fogakkal rendelkező ragadozók voltak. A szakemberek szeretetteljesen „pokoli gémnek", illetve „folyóparti vadásznak" nevezték el őket. Egy másik újonnan felfedezett brit dinoszauruszfaj a „fősárkány" nevet kapta, bár akkora volt, mint egy csirke.
Ez egy fantasztikus év volt az új dinoszauruszok leírása tekintetében, különösen az Egyesült Királyságban – mondta Susannah Maidment, a múzeum vezető kutatója a LiveScience online tudományos portálnak. – Bár több mint 150 éve ismerjük az Egyesült Királyság dinoszaurusz-örökségét, a világ minden tájáról származó új technikák és új adatok alkalmazása segít feltárni a brit dinoszauruszok rejtett sokféleségét.

A COVID-19 világjárvány korlátozta a múzeum hozzáférését a nemzetközi helyszínekhez és más múzeumokhoz. Ennek ellenére a kutatóknak, kurátoroknak és tudományos munkatársaknak 552 új növény- és állatfajt sikerült leírniuk a Föld múltjából és jelenéből.

A tudósok „pokoli gémnek”, illetve „folyóparti vadásznak” nevezték el az újonnan felfedezett dinoszauruszokatForrás: Anthony Hutchings

Az új fajok több mint fele a rákfélék csoportjába tartozott, amely a felfedezések 291-ét tette ki.

A múzeum közleménye szerint ezek a garnélarákszerű állatok vízben élnek, és táplálékul szolgálnak a nagyobb állatoknak, például a halaknak.
A hatalmas, úgynevezett Monniot kollekciót Il-Hoi Kim dél-koreai kollégám és jómagam bocsátottuk a múzeum rendelkezésére, és mivel nemrég mindketten nyugdíjba vonultunk – mondta Geoff Boxshall nyugalmazott múzeumkutató. – A gyűjtemény olyan hatalmas volt, hogy kissé ijesztőnek tűnt.

Boxshall befejezett néhány tanulmányt is, amelyekben az evezőlábú rákokat egyfajta „zárlati projektként" írta le.
A többi új lelet között kilencven bogár, ötvenkettő darázs, tizenhárom lepke, nyolc alga, hat parazita féreg és öt növény található.Két ősi emlős is szerepelt a 2021-es felfedezések között: a tudósok felfedezték egy túlméretezett rágcsáló, a Megalomys camerhogne, egy hörcsögfélék családjába tartozó Oryzomys maradványait, amely valaha a Karib-tenger mentén élt; illetve feltártak egy jura korbeli egérszerű lényt is, amelyet ma Borealestes cullinensis-nek hívnak, és amely mintegy 166 millió évvel ezelőtt a mai Skócia területén élt a dinoszauruszok korában.