Itt a bizonyíték a földönkívüliekkel kapcsolatban

Meteorit (illusztráció)
Észak-Amerikában és Ausztráliában becsapódott rejtélyes meteoritokon azonosították az örökítőanyag, vagyis a DNS alapvető építőelemeit – írja a Reuters. A felfedezés azt a korábbi elméletet erősíti, amely szerint az élethez szükséges „hozzávalók" a Földön kívülről származnak.

Idáig a DNS-t és az RNS-t alkotó öt alapvető vegyületből hármat mutattak ki meteoritokban. Most a Hokkaidói Egyetem asztrokémikusának, Yasuhiro Obának sikerült megtalálnia a hiányzó két kémiai anyagot is, kutatócsoportjának sikerét a Nature Communications tudományos folyóiratban ismertették.

A két nukleobázist, a purint és a pirimidint Kanadában, az Egyesült Államokban és Ausztráliában becsapódott meteoritokban fedezték fel.

Az égitestek 1950 és 2000 között landoltak bolygónkon.

Meteorit (illusztráció) Forrás: AFP/Francois Guillot

A kutatás megváltoztathatja azon korai folyamatok megértését, amelyek lehetővé tették az élet megjelenését bolygónkon nem sokkal a Naprendszer kialakulása után.

– idézi a tanulmányt a Futurism tudományos portál.

A rejtély még nincs teljesen megoldva

Habár mind a DNS, mind az RNS elegendő információt tartalmaz ahhoz, hogy élőlényeket hozzanak létre, még mindig nincs elég tudásunk arról, pontosan hogyan jött létre az élet évmilliárdokkal ezelőtt.

– mondta Danny Glavin, a NASA kutatója, a tanulmány társszerzője.

A DNS modellje Forrás: BSIP/JACOPIN / BSIP/Jacopin

Ahhoz, hogy élő organizmusok jöjjenek létre, az öt nukleobázison túl más anyagokra – aminosavakra, cukrokra, zsírsavakra – is szükség van, ettől függetlenül azonban az új eredmények a tudósok szerint is lenyűgözőnek számítanak.