Így csökkentheti a mesterséges intelligencia a forgalmi dugókat

közlekedés, közlekedési lámpa, közlekedési dugó
A közlekedési szimulátor megtanítja algoritmust az autók számlálására, valamint a forgalmi és időjárási forgatókönyvekhez való alkalmazkodásra.
Vágólapra másolva!
A forgalmi dugók mondhatni félelmetes ellenségek. Úgy tűnik, hogy a világ minden szegletében sújtják a nagyvárosokat, és a leküzdésükre irányuló számtalan intézkedés ellenére továbbra sem sikerül csökkenteni az elakadásokat, amelyek gyakran felettébb zavaróak.
Vágólapra másolva!

A forgalmi dugók valójában többet jelentenek, mint egyszerű kellemetlenséget: rengeteg időt és pénzt emésztenek fel. Egy brit tanulmány becslése szerint egy átlagos brit lakosnak mindez körülbelül 115 órájába kerül, nem beszélve az üzemanyag-pazarlásról és a bevételkiesésről.

Ám a segítség már úton van: nem szélesebb utcák, hidak vagy alagutak, hanem algoritmusok formájában.

A birminghami Aston Egyetem kutatóiból álló csapat úgynevezett fotorealisztikus közlekedési szimulátort épített, hogy megtanítsa algoritmust az autók számlálására, valamint a forgalmi és időjárási forgatókönyvekhez való alkalmazkodásra.

A közlekedési szimulátor megtanítja algoritmust az autók számlálására, valamint a forgalmi és időjárási forgatókönyvekhez való alkalmazkodásra. Forrás: Pinterest

– mondta Dr. Maria Chli, az Aston Egyetem számítástechnikai szakos olvasója egy sajtóközleményben, amit a ZME Science online tudományos portál idéz. – Valójában nem érünk hozzá, de mégis egyszerűen tudjuk irányítani a jutalmazási rendszert.

Az „okos" közlekedési lámparendszerek jelenleg vezetékek segítségével érzékelik, hogy hány autó halad el mellettük, és egy program számolja meg, majd reagál az adatokra. Ám a kutatók által most megalkotott rendszer már azelőtt „látja" a forgalmat, hogy az elérné a lámpákat, ami lehetővé teszi, hogy gyorsabban hozzon döntéseket; sőt,

valós körülmények között is jobban meg tudja jósolni a forgalom állapotát.

A rendszer még olyan helyzeteket is képes megérteni, amelyekkel korábban még nem „találkozott". Emellett hogy bele lehet építeni kívánt funkciókat, például mentőautók vagy buszok prioritását.

– mutatott rá Dr. George Vogiatzis, az Aston Egyetem számítástudományi oktatója. – Amíg van ok-okozati összefüggés, a számítógép végül kitalálja, mi lehet a kapcsolat; ez egy nagyon erős rendszer.

Eddig a rendszert valódi csomóponton tesztelték, és úgy tűnt, hogy javította a forgalmat, annak ellenére, hogy teljes egészében szimulációkra képezték ki.

A szakemberek most reálisabb körülmények között folytatják a rendszer fejlesztését, és látni szeretnék, hogy mekkora változást hozhat a való világban.

A kapcsolódó tanulmányt egy konferencián mutatták be Aucklandben.