Az immunrendszerben található baktériumölő fehérjék egy csoportja kulcsfontosságú lehet bizonyos fertőzőbetegségek felszámolásában hatékonyabb gyógyszerek kifejlesztésével - közölte az Ausztrál Nemzeti Egyetem (ANU) .

Az ANU kutatócsoportja kimutatta, hogy a guanilátmegkötő fehérjék (GBP) képesek közvetlenül megkötni, és elpusztítani bizonyos baktériumtípusokat. A kutatók úgy gondolják, a fehérjéket felhasználhatják új gyógyszerek kifejlesztésére, illetve már meglévő antibiotikumokkal kombinálva bizonyos fertőzőbetegségek, köztük az agyhártyagyulladás, a tüdőgyulladás és a vérmérgezés kezelésére.

Feng Shouya, a tanulmány vezető szerzője elmondta: a GBP-k működési elve az, hogy "feltörik", majd elpusztítják a baktériumokat, hasonlóan ahhoz, ahogyan egy fejsze hasítja ketté a fát.

Úgy gondoljuk, hogy hasznosíthatjuk ezeket az immunrendszeri fehérjéket, és felhasználhatjuk őket számos fertőzőbetegség kezelésére anélkül, hogy károsan befolyásolnánk a testünk sejtjeit" - mondta a kutató.

Forrás: Science Photo Library via AFP/KATERYNA KON/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Kateryna Kon/Science Photo Libra

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az antimikrobiális rezisztencia a világ egyik legégetőbb egészségügyi problémája. A gyógyszerrezisztens betegségekben jelenleg évente mintegy 700 000-en veszítik életüket, és ez a szám 2050-ig akár 10 millióra is emelkedhet.

(MTI/Hszinhua)