A Ryanair fapados járatot indít a Balatonra

Vágólapra másolva!
Az ír, Európában piacvezető fapados, a Ryanair jövőre elindítja első magyarországi járatát London Stansted repülőteréről a Balatonra - jelentették be csütörtökön. Az öt új járat beindítása alkalmából a vállalat 1 millió ingyenjegyet hirdetett meg.
Vágólapra másolva!

Az olcsó jegyes légitársaság összesen öt új járatot indít 2006. február 17-e és március 31-e között: London Stansted repülőteréről a Balatonra, az olaszországi Lameziába és Parmába, Vitoriába Spanyolországba, valamint London Luton repülőteréről a franciaországi Brestbe.

Az öt új járattal együtt a vállalat 90 járatot indít Stanstedből és 12 járatot Lutonból összesen 22 országba - mondta a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary.

A Ryanair heti 3 járatot indít jövő év február 18-tól a sármelléki Fly Balaton Airportról Londonba, mégpedig új, Boeing 737-800 típusú, 190 személyes gépekkel - jelentették be sármelléki sajtótájékoztatójukont a cég képviselői.

Kedden, csütörtökön és szombaton a londoni Stansted légikikötőbe közlekedő menetrend szerinti járaton az első évben 40 ezer utasra - Sármellék mostani össz-forgalmának közel duplájára - számítanak - mondta Katja Zarbock, a Ryanair közép-európai értékesítési igazgató-helyettese.

Nemcsak a balatoni és gyógyfürdőhelyi pihenésre érkező szigetországi turistákat, hanem az egész Nyugat-Dunántúl olcsón és gyorsan célba jutni kívánó magyar utasait is kiszolgálják közvetlen, egy útra mindössze 999 forintba kerülő járatok - tette hozzá.

A járatindítás vonzataként a szűkebb régióban legalább 40 új munkahely létesülhet. A több mint 2 milliárd forintos beruházás keretében épülő sármelléki új fogadóépület márciusra elkészül, és a több hónapja működő korszerű navigációs rendszerrel együtt minden megfelel majd a regionális nemzetközi repülőtér kívánalmainak - közölte Gubicza Ágoston, a Fly Balatont működtető ír-magyar Cape Clair Aviation Kft. ügyvezető igazgatója.

Az öt új járat beindítása alkalmából a vállalat 1 millió ingyenjegyet hirdetett meg a cég valamennyi járatára, ezeket jövő januárban és februárban lehet igénybe venni. Változatlanul tartják magukat a korábbi előrejelzéshez, amely szerint a mostani negyedévben az átlagos jegyárak nyomottak maradnak, és a következő negyedévben 5-10 százalékos csökkenés várható - tette hozzá a társaság vezérigazgatója.

Az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság, a Ryanair az üzleti évének szeptemberrel zárult második negyedében 16,5 százalékkal 172,5 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 148,1 millióhoz képest, kissé meghaladva az elemzői várakozások 171 milliós átlagát.

A forgalom 541,5 millió euróra emelkedett, tizennyolc millió utast szállítottak az egy évvel korábbi 14 millió helyett.

A cégnél továbbra is erős versenyre és drága üzemanyagra számítanak, de változatlanul tartották a vállalati előrejelzést. A második üzleti negyedben a Ryanair is emelte árait, de változatlanul arra törekszik, hogy a bevételeit elsősorban más forrásokból - szálloda- és bérautó-előrendelés - szerezze. A jegyáron kívüli bevételek a második üzleti negyedben 40 százalékkal nőttek. Ennek jegyében bevezette a fedélzeti számítógépes és szerencsejátékokat is, habár ezek még nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

Szakértők szerint az olcsó légitársaságok piaca fordulat előtt áll. Európában tartósan csak két-három légitársaság fog talpon maradni - áll a McKinsey tanácsadó cég legfrissebb elemzésében. Az okok közt említik, hogy telített a piac, növekszik a verseny hagyományos, a charter- és az olcsó jegyű légitársaságok között. Jelentősek a repülőgép-megrendelések, ami fölösleges kapacitások kialakulásához vezet. A legnagyobbak hosszú távon akár ingyen is szállíthatják az utasokat, akkor is bizonyára nagyszerűen megélnek az utazási irodáktól, szállodáktól, üdülőhelyektől kapott jutalékból, a kisebb cégek azonban esetleg elvéreznek ebben a küzdelemben.

A McKinsey szakértői szerint elmúltak azok az idők, amikor a diszkont légitársaságok szinte korlátlanul terjeszkedhettek. A jövőben egyre nehezebb lesz új utasokat toborozni és csökkenni fog a társaságok jövedelmezősége.

Kelet-Európában még van lehetőség a terjeszkedésre: itt az egy lakosra jutó repülőutak száma évente átlagosan 0,3, kevesebb, mint a nyugat-európai átlag egyhatoda: ott lakosonként évente két repülőút az átlag.