Az amerikai Boeing repülő- és hadiipari csoport előrejelzése szerint az üzemanyag drágulása miatt elsősorban a kisebb, takarékos gépek iránt növekszik a kereslet, és ez hátrányosan érintheti az Airbus-t, amely éppen egy szuperjumbo, az A380-as kifejlesztésére fordított óriási összegeket az utóbbi években, ráadásul az A380-as eladásai szerelési problémák miatt késnek.
Az amerikai cég várakozásai szerint a légitársaságok 2,6 billió dollárt költenenek flottájuk bővítésére és korszerűsítésére a következő húsz évben az utazási kedv élénkülése miatt. A Boeing szerint elsősorban a kisebb, 100-400 üléses, üzemanyag-takarékos gépeké a jövő, a társaságok az ilyen gépeket fogják inkább keresni az óriásgépek helyett.
Az irányzatot jól jelzi, hogy az Airbus az idén már egyetlen A380-asra sem kapott új megrendelést, viszont nagy érdeklődés övezi az egyfolyosós, keskeny törzsű A319-est és az A321-est. Az ilyen gépek teszik majd ki a repülőgéppiac 86 százalékát a Boeing szerint.
A Boeing arra számít, hogy a következő húsz évben megkétszereződik a kereskedelmi légiflotta a világon: a cégek 27 200 új személy, illetve teherszállító gépre terveznek megrendelést adni. Ennek nagyjából 65 százaléka flottabővítés, a többi a régi gépek cseréje.
A legtöbb megrendelés Ázsiából várható, az összes vásárlás 36 százaléka, de jelentős vásárlásokra számít a Boeing Latin-Amerikából, a Közel-Keletről és Afrikából is.