Bulgária lehet a jövő év slágere

Vágólapra másolva!
Az ideihez közel azonos turisztikai kínálatra számíthatnak a magyar turisták 2007-ben is - derült ki az [origo] körkérdéséből. Az utazási irodák ajánlatában lesznek újdonságok is, de elsősorban már a meglévő desztinációk közül kerülhet ki 2007 slágere. Ilyen lehet például a feljövőben lévő Bulgária.
Vágólapra másolva!

Az idei évre vonatkozó turisztikai statisztikák azt mutatják, hogy a magyar turisták 2006-ban kevesebben utaztak külföldre, mint egy évvel korábban. A visszaesés egyik oka szakértők szerint a forint gyengesége a nyári időszakban, ami sokakat eltántorított a külföldi utazástól.

Az utazási kedv csökkenését jól mutatja az a tény is, hogy az idei nyáron 9 százalékkal csökkent a Horvátországba látogató honfitársaink száma, de ezzel együtt Magyarország az összesítésben még mindig a hatodik helyen áll a küldő országok közül.

Az Adriai-tenger partvidéke várhatóan a 2007-es évben is a legnagyobb sláger lesz, csakúgy mint a nyári időszak két másik kedvelt desztinációja, a görög szigetek, vagy Spanyolország. Az utazási irodák természetesen évről-évre új helyszíneket vesznek fel kínálataikba, amelyekről úgy gondolják, népszerűek lehetnek a turisták körében. Ilyen helyszín az eddig az ajánlatokban nem nagyon látott Zöldfoki-szigetek, Afrika nyugati partjainál, Szenegál magasságában. Itt már 175 ezer forint körüli összegért eltölthetünk egy hetet egy négycsillagos szállodában, januári indulással.

A kevésbé egzotikus desztinációk közül is lesznek majd újdonságok, amelyekkel a korábbi évekhez mérten gyakrabban találkozhatnak az utazók. A hazai piacvezető utazási iroda, a Neckermann például a bulgáriai utakra erősít rá a jövő évben. A szocialista időszak kedvelt nyaralóhelye az utóbbi években egyre korszerűbb szállodákkal és színvonalasabb szolgáltatásokkal várja a külföldi vendégeket. A bulgár tengerpart a nyugat-európai országokban is egyre népszerűbb célpont, elsősorban olcsósága miatt. A Neckermanntól megtudtuk, hogy a nyári bulgáriai utakra már most, a téli időszakban is érkeztek foglalások szép számmal.

Jövőre is kedvelt nyaralóhely lesz Tunézia, ahol szintén több szálloda közül válogathatnak a vendégek, mint a most végződő évben. A tunéziai piac fokozatosan növekszik és a piacot a kifejezetten egy országgal foglalkozó specialista irodák uralják - mondták a Neckermannál.

Újdonság lesz a következő szezonban a görögországi Mykonos szigetére indított rendszeres charterjárat, amelytől a forgalom jelentős növekedését várják a szakemberek. Mykonos - bár néhány éve szerepel az utazási irodák ajánlataiban - eddig kevéssé volt népszerű a magyar turisták körében, pedig a sziget kifejezetten különleges helynek számít.

A Törökországba készülő turisták is számára is bővül a kínálat. A Földközi- és az Égei-tenger menti nyaralóhelyeken minden eddiginél több hotel várja a vendégeket, közülük is kiemelkedő a Belekben nyíló Adam and Eve nevű design szálloda az igazán igényeseknek. A törökországi nyaralások egyik hagyományos jellemzője az all inclusive, a legtöbb szállodában ugyanis befizethetünk a korlátlan étel- és italfogyasztást biztosító ellátásra.

Az Ibusznál kérdésünkre elmondták, hogy az öt fő desztináció - Görögország, Spanyolország, Olaszország, Horvátország és Törökország - közül 2006-ban a Görögország volt a legnépszerűbb és várhatóan 2007-ben sem lesz másként. A cég marketingosztályán elmondták, hogy a meglévő ajánlatok mellé nem terveznek újak felvételét, így Görögországba továbbra is Zakynthoszra, Korfura, Kefalóniára és Krétára utazhatnak a turisták az Ibusszal. Az Ibusz egyébként - hasonlóan a Neckermannhoz - már decemberben megjelentette First Minute katakógusát, ahol a legnépszerűbb helyekre már most, kedvezőbb árakon lehet helyeket foglalni.

A megkérdezett turisztikai szakemberek véleménye szerint a tervezett megszorító intézkedések várhatóan jelentősen befolyásolják a hazai utazási piacot, így vélhetően - ha nem is nagy mértékben - tovább csökken az utazók száma. Az utazások árait a fogadó országokban életbe léptetett árváltoztatások is módosíthatják, így egy-egy utazás ára nem kizárólag a hazai gazdasági helyzettől függ. Az árváltozás elsősorban a drágább, repülős utazások számának csökkenésében jelentkezhet, helyettük megnőhet az autós utazások népszerűsége, mivel ezekhez jobb áron lehet hozzájutni.