A lengyelek a legaktívabb utazók

Vágólapra másolva!
A rövid városlátogatások, tengerparti nyaralások és a nagyobb eseményekhez köthető utazási programok voltak 2006 legnépszerűbb ajánlatai. A legnagyobb mértékben a lengyel turisták száma nőtt az elmúlt évben - derül ki a németországi ITB 2007 turisztikai világkiállításon ismertetett elemzésből.
Vágólapra másolva!

A müncheni székhelyű IPK International intézet által elkészített elemzés szerint 2006-ban az európai országokból összesen 388 millióan utaztak pihenési vagy nyaralási céllal külföldre, ami 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az úti célok közül Ázsia és Afrika esetében volt a legnagyobb a fejlődés, a két földrész országaiba 8 százalékkal több turista látogatott el a 2005-ben regisztráltakhoz képest. Észak-Amerikában és Európában ugyanakkor csak 3-3 százalékkal nőtt a vendégek száma. Az európai országok közül meglepő módon a lengyel turisták száma nőtt a legnagyobb mértékben, 17 százalékkal, őket az orosz és ír turisták követik egyaránt 10 százalékkal, a spanyol és olasz utazók száma pedig 8 százalékkal nőtt 2005-höz képest.

Az elemzésből kiderül, hogy az európai turisták egyre inkább olyan külföldi utazásokon vesznek részt, ahol a tengerparti pihenés mellett egyéb aktív időtöltés is szerepel a programban. Ezt a jelenséget alátámasztja, hogy a különleges kulturális-, vagy sporteseményekhez köthető utazások népszerűsége is jelentősen megnőtt 2006-ban. Kiemelkedő volt ezek közül a nyári labdarúgó világbajnokság, amely valóságos sikertörténet volt a német idegenforgalom számára. Elsősorban a foci vb-nek köszönhető, hogy az úgynevezett esemény-turizmus forgalma 14 százalékkal nőtt az elmúlt évben.

Hasonlóan nő a népszerűsége a 3-4 napos európai városlátogató hétvégéknek, amelyekre tavaly 5 százalékkal több turista fizetett be. Az évről-évre tapasztalható folyamatos bővülés a fapados járatok számának növekedésében keresendő. Ezen a piacon a legnagyobb nyertesek Franciaország, Olaszország és Spanyolország voltak. Utóbbi ország továbbra is a legnépszerűbb utazási célpont Európában: a spanyol tengerpartra 13 százalékkal többen voltak kíváncsiak, mint 2006-ban. A sorban Franciaország, Németország és Olaszország következnek, mint legnépszerűbb desztinációk.

A felmérésből az is kiderül, hogy az európai turisták egyre nagyobb mértékben és egyre több turisztikai szolgáltatás igénybevételéhez használják az internetet. Az elmúlt hat évben egyedül Németországban például 4 százalékról 19 százalékra nőtt azok száma, akik az interneten foglalnak maguknak szállást a nyaralás idejére, vagy így intézik a repülőjegy-vásárlást, autóbérlést. Az adatokból kiderül, hogy a német lakosság 39 százaléka rendszeresen használja az internetet az utazás előtti információgyűjtésre.