A jótékonysági akciókat a nagyvállalatok a világon mindenütt könnyen és hatásosan használhatják fel kommunikációs célokra. A fejlett országokban a vállalatok társadalmi szerepvállalása (CSR) óriási elismeréssel jár a közvélemény részéről, amely gyakran anyagi szempontból is pozitívan érinti ezeket a vállalatokat.
Szakemberek szerint a "CSR" tevékenység a tavalyi évben áttörést hozott Magyarországon is, ennek ellenére a jótékony célokra fordított összeg a megkérdezett cégek többségénél kevesebb, mint az árbevétel egy százaléka volt.
Idén várhatóan az eddigieknél nagyobb jótékonykodásra vállalkoznak a cégek, amennyiben a hazai vállalatok szerepet vállalnak az "Egyenlő esélyek mindenki számára" európai év célkitűzéseiből. A program lényege, hogy az európai társadalom figyelmét az igazságos és összetartó, vagyis a mindenki számára egyenlő esélyeket biztosító társadalom előnyeire irányítsa.
A legismertebb online utazási aukció
Miközben a nyaralásukat töltik a tehetős amerikai turisták, jótékonysági adományokat utalhatnak a világ legnagyobb online utazási aukciója számára és az adományozó nyertesek további értékes utakat, repülőjegyeket nyerhetnek. Az aukciót szervező Kids First Fund amerikai székhelyű non profit vállalkozás főleg a szegénysorban élő vagy bántalmazott gyerekek jobb körülményeinek biztosítására, támogatására jött létre 2004-ben.
Három évvel ezelőtt alig tíz vállalat csatlakozott a projekthez, ma azonban szállodák, autókölcsönzők és a világ legnagyobb nemzeti légitársaságai mellett, az E-bay és a Circuit City műszaki és szórakoztató elektronikai áruházlánc is részt vesz a március 15-én indult jótékonysági aukcióban. Ez utóbbiak főleg az utazáshoz elengedhetetlen műszaki cikkeket, fényképezőgépeket, videokamerákat bocsátanak a jótékony adományozók számára.
A Kids First alapítvány a Balti térségben tett vizsgálatai alapján Lettország hátrányos helyzetű családjai, bántalmazott gyermekei számára építene szociális otthonokat az aukció bevételéből, ahová a tervek szerint egyedülálló kisgyermekes anyák is beköltözhetnének. Az alapítványnál idén először fordíthatnak nagyobb összegeket a szociális munkások, pedagógusok, és a rendőrség alkalmazottainak továbbképzésére a gyermekbántalmazások megelőzésének céljából.
Az alapítvány csak csekély mértékben, körülbelül 200 ezer dollárt tud fordítani saját erejéből a rászorulók megsegítésére, a szükséges összeg legnagyobb részét az akcióhoz csatlakozott egy tucat nagyvállalat, köztük nemzeti és fapados légitársaságok, hotelláncok adják össze.