Olcsóbb lehet a tengerentúli repülés

Vágólapra másolva!
Az Európai Unió és az Egyesült Államok között folytatott, hosszú évekig tartó tárgyalások eredményeként aláírt "open skies" légiközlekedési egyezménynek köszönhetően a következő években 25 millióval nőhet a tengerentúli légi utasok száma, a jegyárak pedig várhatóan csökkennek majd.
Vágólapra másolva!

A német soros EU-elnökség alatt, április 30-án írták alá az EU és az Egyesült Államok között az új légi közlekedési egyezményt. Az úgy nevezett "open skies"-egyezmény 2008 áprilisától lép életbe és a megállapodásnak köszönhetően az aláíró országok tovább liberalizálják a légi piacot. Az egyezmény az EU és az Egyesült Államok közötti légi közlekedés számos akadályát szünteti meg: lehetővé teszi például az európai légitársaságok számára, hogy kontinens valamennyi repülőteréről indulva valamennyi amerikai célállomást elérjék. Eddig Németország, csakúgy mint a legtöbb uniós tagállam számára, az Atlanti-óceán feletti mintegy 180 légifolyosóra kétoldalú egyezmények voltak érvényben. Az egyezmény lehetővé teszi a jövőben az úgy nevezett "point-to-point" repülést, azaz az Egyesült Államokon belüli olyan célállomásokra való repülést, amelyek nem képezik egy németországi vagy EU-térségen belüli útvonal részét.

Az egyezménytől azt várják, hogy az új szabályozás révén az Európa és Amerika közötti utasok száma öt éven belül évi 50 millióról 75 millióra emelkedik. Az egyezmény több tízezer munkahelyet is teremthet és 12 milliárdos megtakarítást hozhat a két gazdaságnak - írja egy uniós tanulmány.

Az igazi nyertesek az utasok lesznek, hiszen nemcsak a repülés válik egyszerűbbé, hanem az Egyesült Államok valamennyi államából közvetlen járatokkal utazhatnak, és az eddigi gyakorlattal ellentétben nem kell, köztes megállót beiktatni például Nagy-Britanniában. A szakértők ráadásul az erősebb verseny miatt alacsonyabb jegyárakra is számítanak - derül ki budapesti német nagykövetség közleményéből.