Megtévesztette utasait a Wizz Air

2007.06.08. 15:17

A fogyasztók megtévesztése miatt negyedik légitársaságként a Wizz Airt büntette meg a Gazdasági Versenyhivatal, egyben jelezte: további két légitársaság is számíthat versenyhivatali eljárásra.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 20 millió forintra büntette a Wizz Air diszkont légitársaságot, mert megállapítása szerint 2005-ben és 2006-ban közzétett egyes reklámjaiban a Wizz Air szolgáltatásainak áráról a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott - áll a GVH közleményében.

A GVH emlékeztet: a légiközlekedési piacon éleződő versenyhelyzetben a piaci szereplők különböző, főképpen az árakra vonatkozó marketing kommunikációs eszközökkel élnek, amelyek esetenként a ténylegesen fizetendő teljes (bruttó) árat, gyakrabban azonban az illetékek és adók nélküli, nettó árat helyezik a reklámüzeneteik központjába.

A fogyasztó nem mindig tud eligazodni a bruttó és nettó árak között, és emiatt egyes légitársaságok közlései olykor alkalmasak a fogyasztó megtévesztésére. A GVH emiatt döntött úgy, hogy piactisztítási célból vizsgálatsorozatot indít megtévesztő árközléseket közzétevő légitársaságokkal szemben. Eddig a Sky Europe, a Malév, valamint a SmartWings légitársaságokkal kapcsolatos vizsgálatok zárultak le, a három ügyben összesen 83 millió forint bírságot szabott ki a GVH. A hivatal tovább vizsgálódik, még legalább két légitársaság ellen indulhat versenyhivatali eljárás.

KAPCSOLÓDÓ CIKK