Vágólapra másolva!
A fapados easyJet olyan rövid távolságú repülőgépet tervez, amely jelenleg használt gépeinél 50 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátású, és ezzel hatékonyan támogatja a repülőgépiparban is az üvegházhatást okozó gázok csökkentésére irányuló globális törekvéseket. A gépet 2015-ig szeretnék legyártatni.
Vágólapra másolva!

Az easyJet szerint a technológia az alacsony kibocsátású gépek gyártására már létezik, jelenleg tárgyalnak a megvalósításról az Airbusszal és a Boeinggel.

A terv megvalósításával az easyJet öt évvel előbbre járna az ACARE repülési hatóság célkitűzésénél, amely 2020-ra irányoz elő 50 százalékos csökkentést a gépek széndioxid kibocsátásban.

Az easyJet szerint a széndioxid kibocsátást mintegy 25 százalékkal mérsékli a nyílt rotorú motor - ebből kettő lenne a gépen - , amelyet a gépfarok fölé kell helyezni. 15 százalék a könnyebb géptesttel takarítható meg, míg további tíz százalékot a légiirányítás javítása tehet hozzá - legalábbis az easyJet szerint.

A keskeny testű gép ugyanakkor zajkeltés tekintetében 25 százalékkal maradna el a hagyományos gépektől, míg nitrogénoxid kibocsátása 75 százalékkal lenne alacsonyabb.