A fogyasztóvédők pert nyertek a Malév ellen

Vágólapra másolva!
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) első fokon pert nyert a Malév Zrt. ellen a repülőjegyek jegykezelési költségének jogszerűségét kifogásolva - közölte a FEOSZ szóvivője, Kispál Edit csütörtökön a távirati irodával.
Vágólapra másolva!

A FEOSZ közérdekű keresetet nyújtott be, és ezért a szövetségnek nem sikerült elérnie, hogy a bíróság döntsön a jegykezelési költség visszafizetéséről - válaszolta az MTI kérdésére a szóvivő. A Malév még nem kapta meg a végzést, tanulmányozni fogja azt, és fellebbez ellene - tájékoztatta Németh Krisztina, a Malév szóvivője.

A FEOSZ szóvivője emlékeztetett arra, hogy 2005-ben a szövetség már nyert pert a magyar légitársaság ellen, amikor a jogerős ítélet az akkori "jegykiállítási díj" fizetésére vonatkozó szerződési feltételt tisztességtelennek, és ezért minden szerződő félre kiterjedő hatállyal érvénytelennek nyilvánította. Akkor a Malév azoknak az utasoknak, akik azt számlával igazolni tudták, a következő repülőjegy vásárlásánál beszámította az árba a korábban kifizetett díjat.

A Gazdasági Versenyhivatal az idén márciusban 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Malév Zrt.-t, mert a 2004 és 2006 közötti reklámjaiban többször megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy nem megfelelő módon tájékoztatott az árakról, az alapdíjhoz kapcsolódó díjtételekről.