A 9288 kilométeres Transzszibériai expressz két kontinenst köt össze, 14 megye, 90 városon, és 8 időzónán halad keresztül. Teljes útjából 1777 km (19,1%) Európa, 7512 km (80,9%) Ázsia területére esik. Ez a harmadik leghosszabb önálló, folyamatos vasútvonal a világon a 10267 kilométeres Moszkva-Phenjan és a szintén 10267 kilométeres Kiev-Vlagyivosztok után, amelyek az útjuk egy részén ugyancsak a Transzszibéria vonalát követik. A Rosszija 7 nap alatt teszi meg az utat Moszkvától Vlagyivosztokig. Az első vonat 1903-ban indult, akkor 16 napig tartott az út.

A vasút 14 megye, 3 közigazgatási egység, 2 köztársaság, valamint a burját autonóm kerület területén megy keresztül. A nagyvárosokban ki lehet szállni rövid időre, sétálni, körülnézni, esetleg vásárolni. Átszeli a Volga, Vjatka, Káma, Tobol, Tom, Csulim, Jenyiszej, Oka, Szelenga, Zej, Burej, Amur, Hor, Usszuri folyókat, 39 kilométeren keresztül az Amuri-öböl (Japán-tenger), 207 kilométeren át pedig a világ legnagyobb és a legmélyebb (1637 m) édesvizű tava a Bajkál-tó mellett halad el, ezen belül 28 kilométert közvetlenül a tó partján tesz meg. Útközben feltűnnek az Ural röghegység vonulatai, hatalmas lejtői. Pervouralszk városkán áthaladva egy emlékoszlop jelzi, hogy Európából Ázsiába ért az utazó. Ezután a táj már megszelídül és a Szibériai Tajgán vezet tovább az út, amely az Ob és Irtisz folyó között 600 kilométeren keresztül sík és szinte egyenes. A hosszú hidakon, alagutakon át vezető utazás során Oroszország szinte valamennyi tája bemutatkozik. Egyedülálló a sztyeppék és a különböző erdők változása, melyet néha egy-egy tó vagy folyó szakít meg. Mielőtt Vlagyivosztokba érne, a Transzszibériai expressz végezetül keresztülszeli az Usszuri-földet, a szibériai tigrisek utolsó menedékét.

Moszkva - Vlagyivosztok

A Rosszija minden másnap indul Moszkvából a Jaroszlavszkij pályaudvarról hétnapos útjára Vlagyivosztokba. Az egyik leghosszabb vasútvonal: 9288 kilométer hosszú. A vonat egy négyágyas másod-, és egy kétágyas első osztályú fülkével, valamint egy étkezőkocsival közlekedik. Az egy útra szóló jegyek ára egy négyágyas kabinért körülbelül 9226 rubeltől (körülbelül 65000 forint), vagy egy kétágyasért 18200 rubeltől (körülbelül 127400 forint) kezdődnek - tájékoztat a seat61.com. Vlagyivosztoknál van csatlakozás Japánba, hetente egyszer indul hajó a 36 órás, 2 éjszakán át tartó útra.

Moszkva - Peking

A fő Tanszszibériai vasút Moszkvától Vlagyivosztokig tart, de a legtöbb nyugati turista Kínába megy a vonal két leágazása közül az egyiken. A Transzmongólia vonalat az 1950-es években fejezték be, a Transzmandzsúriait pedig az 1900-as évek körül. Moszkvából két járat indul hetente közvetlenül Pekingbe, az egyik Mongólián, a másik pedig Mandzsúrián keresztül.

1, Moszkva - Peking járat Mongólián keresztül

Vitatható, hogy ez lenne a legérdekesebb transzszibériai útvonal, amelyet megtehetünk. A hetente induló Transzmongólia vonat kedd esténként indul Moszkvából Pekingbe. A 7621 kilométeres út 6 napig tart. A vonat keresztülhalad Szibérián, majd Mongólián és a Góbi-sivatagon keresztül lép Kínába. Ez a vonat kétágyas luxus fülkékkel (közös zuhanyzóval), valamint első osztályú, és másodosztályú 4 ágyas kabinokkal közlekedik. Az árak egy egyirányú útra a másodosztályú négyágyas fülkékben körülbelül 63000 forinttól, az első osztályú kétágyasban körülbelül 90000 forinttól indulnak.

Ha meg szeretnéd szakítani az utadat, kéthetente indul Moszkvából egy vonat Ulánbátorba, vagy naponta Irkutszkba, valamint szintén naponta Irkutszkból Ulánbátorba. Hetente két vagy három vonat jár Ulánbátorból Pekingbe.

2, Moszkva - Peking járat Mandzsúrián keresztül

A hetente induló Transzmandzsúria péntek esténként indul Moszkvából Pekingbe Mandzsúrián keresztül. Mindössze 6 nap alatt teszi meg a 8986 kilométeres útvonalat. Két férőhelyes első osztályú, valamint 4 férőhelyes másodosztályú fülkékkel közlekedik. Az árai hasonlóak a fent említetthez.

További transzszibériai vonatok

E transzszibériai vasútvonalakat számos más vonat is keresztezi. Többek közt a különleges "Bajkál" minden másnap indul Moszkvából Irkutszkba, valamint még néhány lassabb, alacsonyabb minőségű vonat. Ezen felül Vlagyivosztokba naponta indul Moszkvából egy lassabb, rosszabb vonat, de nem az a fajta, amire az ember szívesen felülne véletlenül.