Ahogy közeleg a tavasz, egyre nagyobb kedvvel indul el mindenki rövidebb-hosszabb utazásokra, hosszúhétvégékre európai nagyvárosokba. Logikus választásnak tűnnek a fapadosok, bár a legismertebb cégek mostanában nem kényeztetik el a magyar utasokat, sem áraikkal, sem új célállomásokkal.

A lelkes fapados-használók talán semmit sem vártak jobban, mint a műfaj úttörőjét, a legnagyobb, de az utasaival meglehetősen lekezelően bánó, ráadásul agresszív Ryanair magyarországi, pontosabban budapesti megjelenését. Aztán tavaly októberben látványos - ingyenjegyes - akcióval meg is érkezett a fapados, több új, Budapestről induló járat indításával.

A társaság a magyar fővárosból hét európai nagyvárosba, Brémába, Bristolba, Dublinba, az East-Midlands repülőtérre Birmingham közelében, Frankfurt-Hahnra, Glasgowba és Bristolba közlekedtet járatokat, míg a Balaton melletti Sármellék repülőteréről Düsseldorfba, Frankfurtba és London Stanstedre repülhetünk az ír diszkont légicég gépeivel.

A lendületes kezdés után szinte mindenki arra számított, hogy a társaság folyamatosan bővíti a Budapestről közvetlenül elérhető célállomások számát, és növeli a járatsűrűséget, ezzel szemben most úgy tűnik, a járatszám jelentős csökkentésekre kell számítani. Már korábban bejelentették, hogy április 1-jétől heti háromról kettőre csökkentik a Glasgow-i járatok számát, a társaság honlapján elérhető menetrend szerint ez csak az első lépés.

Forrás: [origo]

Ezek szerint júniussal kezdődően négy másik városba, Frankfurt-Hahnba, Liverpoolba, az East-Midlands repülőtérre és Bristolba megfelezi a heti járatok számát a cég és négy helyett csupán kettőt közlekedtet. Az ír fővárosba is kevesebbszer, a napi rendszeresség helyett heti öt alkalommal szállnak fel a Ryanair gépei Budapestről. Jelenleg úgy tűnik, hogy egyedül a brémai heti három járat marad, bár vélhetően ez a legkevésbé kihasznált mind közül.

Érdekes, hogy a sármelléki járatokat nem kurtítják, ami arra enged következtetni, hogy nem a járatok telítettségével, sokkal inkább a magas ferihegyi leszállási díjakkal lehet összefüggésben.

Régi ismerős

Tavaly még a SkyEurope távozásától és a Wizz Air győzelmétől volt hangos minden, de néhány hete a pozsonyi központú diszkont cég szép csendben visszatért a magyar piacra. Egyelőre csak egy útvonalon, Budapest és Trieszt között használhatjuk a kék-fehér gépeket, de reméljük, hogy rövidesen újabb járatok indítását jelentik be.

Forrás: [origo]

Addig is érdemes böngészni a társaság Pozsonyból és Bécsből meghirdetett akcióit, ugyanis ezekről a repülőterekről a SkyEurope júniusig felezte a jegyárakat, sőt a repülőtéri illetékeket is elengedte. Az akció keretében több népszerű város, például Párizs, vagy Amszterdam is elérhető 29 euróért, de olyan célpontokba is vehetünk jegyet ennél nem sokkal nagyobb összegért mint Szicília, vagy Ciprus. Isztambulba például illetékekkel együtt oda-vissza 10 ezer forintért el lehet jutni a szlovák fővárosból, amiért talán megéri a repülés előtt kicsit autózni. Nem szabad elfelejteni, hogy a Sky-nál a jegyárban benne van a feladott poggyász is, amiről a már említett Ryanairnél, az easyJetnél, de a Wizz Airnél sem beszélhetünk.

Barátságtalan lépés a Wizz Airtől

S, ha már a Wizz Airnál tartunk: a vezető hazai fapados légitársaság egy nem túl fogyasztóbarát lépéssel "lepte meg" utasait. A cég ügyfélszolgálata ugyanis csak egy emelt díjas telefonszámon, 225 forintos percdíjjal érhető el, s ha belegondolunk, hogy egy kérdés, vagy probléma elintézése akár tíz percbe is beletelhet, nem kis összeget kell majd a telefonszámlával kifizetnünk. Ehhez hasonló lépést a Ryanair is bevezetett Nagy-Britanniában, amit hatalmas közfelháborodás kísért.

Forrás: [origo]

A Wizz Air egyébként kimondatlanul a Ryanair-iskolát követi, azaz másodlagos repülőterekre repül, a költségek csökkentése érdekében egyetlen géptípust használ, s a repülőket minél hosszabb ideig tartja a levegőben. Egyetlen különbség, hogy a Wizz Air jegyeinek átlagos ára jóval meghaladja a Ryanairnél szokásos árszintet.