A Ryanair átmenetileg kivonul Budapestről

Vágólapra másolva!
A Ryanair, Európa vezető fapados légitársasága pénteken bejelentette, hogy november 4. és december 19. között időlegesen beszünteti budapesti működését. A döntés a cég 180 járatát érinti és emiatt 27 ezerrel csökken majd Ferihegy utasforgalma - derül ki a Ryanair [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
Vágólapra másolva!

A nem várt döntést a Ryanair egyrészt a magas ferihegyi repülőtéri díjakkal magyarázta, amely a legmagasabbak közé tartozik Európában, ráadásul ezek a költségek jóval magasabbak mint a budapesti utasoktól realizálható bevételek, különösen a téli hónapokban.

Mivel a kőolaj világpiaci ára meghaladta a hordónkénti 140 dollárt a Ferihegyhez hasonló drága repülőterekről közlekedő járatainak csökkentésére kényszerül az ír fapados - áll a közleményben. A téli időszakban a repülőjegyek ára is alacsonyabb a frekventáltabb hónapoknál, s ez is az átmeneti bezárás mellett döntött.

Forrás: [origo]

A Ryanair többször is kérte a Budapest Airportot, hogy csökkentsék a repülőtéri díjakat, de a közlemény szerint minden alkalommal elutasították a kérést. A 180 járat kiesése komoly forgalom- és bevételcsökkenést okoz majd a Ferihegyi repülőtér üzemeltetőjének és a Ryanair becslései szerint 6 millió fontnyi veszteséget szenved el Magyarország idegenforgalma is.

Michael Cawley, a Ryanair vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a magas olajárak és a drága budapesti üzemeltetés miatt jobban megéri a cégnek a földön tartani gépeit, mint repültetni azokat a magyar fővárosba. A cégvezető szerint ez a lépés nem történt volna meg, ha a repülőtér üzemeltetője reagált volna a diszkont légitársaság kérésére a díjak csökkentésére vonatkozólag.

A ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. szóvivője, Szollár Domokos arról tájékoztatta a távirati irodát, hogy a Ryanair a téli menetrendben lényegében térítésmentesen akarja használni a budapesti légikikötőt. Szollár Domokos emlékeztetett arra, hogy az ír légitársaságnak a június végéig eltelt 12 hónapban 0,5 millió euró megtakarítást jelentett az új járatok indítására ösztönző díjkedvezmény. A szóvivő hozzátette: a Budapest Airport menedzsmentje foglalkozik azzal, hogy az ösztönzést kiterjeszti az utasok által fizetett repülőtéri illetékre.

Szollár Domokos elmondta azt is, hogy a versenytárs repülőterek - Bécs, Prága, Varsó - díjaihoz képest a budapesti a legalacsonyabb. A légitársaságok bécsi költségei 40 százalékkal, a varsói nyolc százalékkal, a prágai pedig egy százalékkal magasabbak a budapestinél.