Kampány az utasok jogaiért

Vágólapra másolva!
Fogyasztóvédelmi kampányt indít a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az utasok jogairól, kötelezettségeiről, "Gondtalan utazás a Föld körül" címmel - közölte a civil szervezet hétfőn.
Vágólapra másolva!

A kampány keretében egyebek között arról informálják a fogyasztókat, hogy mit tehetnek, ha késik a repülőjáratuk, vagy elvesztik a poggyászukat, milyen kötelezettségük van akkor, ha érvényes jegy nélkül utaznak a buszon, és utólag fizetik be a büntetést. Mire kell figyelniük az utazási szerződés megkötésekor, vagy akkor, ha elégedetlenek a választott szálloda szolgáltatásaival, esetleg nem kapnak számlát.

A szövetség elsőként a közeljövőben hatályba lépő új jogszabály, az utazási szerződésről szóló kormányrendeletre szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét - derül ki a közleményből.

Az új rendelkezések tisztázzák az utazással kapcsolatos alapvető fogalmakat, pontosítják utazási szerződés esetében a részvételi díjra, árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat. Kibővül a díjemelés lehetőségének köre azzal, hogy erről a szállítási költségek változása miatt is dönthetnek, ideértve az üzemanyagköltségek változását is.

Módosulnak az út lemondására, a bánatpénzre, vagy lemondási díjra vonatkozó szabályok is, és a jövőben az utazásszervezők a hibás teljesítésből eredő károkért a felelősség mértékét a részvételi díj kétszereséig korlátozhatják.