Nem csak az olajárak csökkenése, de a recesszió miatti keresletgyengülés is mérsékli a repülőjegyek árait. A Malév mellett a Lufthansa, a British Airways és a Germanwings is csökkentette a kerozinpótdíjat.

Az elmúlt napokban több légitársaság csökkentette kerozinpótdíját; a nyersolaj árának folyamatos csökkenésével indokolva a Germanwings például útvonalanként 3 euróval. A csökkentett üzemanyag-pótdíj a 2008. december 16. után megvásárolt repülőjegyekre vonatkozik. A légitársaságnál a pótdíj a Németországon belüli járatoknál 8,10 euróról 5,10 euróra, Németországon kívüli járatoknál pedig 12,75 euróról 9,75 euróra csökkent.

A Wizz Air ugyan nem csökkenti a kerozinpótdíjat, de Kázmér Natasa, a légitársaság szóvivője a távirati irodának elmondta, hogy az olaj árának emelkedésekor sem növelték mértékét. A jegyárakat ugyanis elsősorban a kereslet alakítja - fűzte hozzá, és megjegyezte, hogy a Wizz Air árainak átlagos szintje alacsonyabb mint tavaly. A diszkont légitársaságnál az egyes szolgáltatásokért külön kell ugyan fizetni, de ez nem egyedi döntés, hanem általános piaci tendencia - fűzte hozzá. A légitársaság üzletpolitikája szerint az alaptevékenységet, az utazást kínálják a lehető legolcsóbban, a többiért, például a helyfoglalásért, a feladott poggyászért pedig külön kell fizetni.

Forrás: MTI

Németh Krisztina, a Malév szóvivője elmondta: a légitársaságnál folyamatosan elemzik a világpiaci helyzetet és az olajár mozgását. Ennek megfelelően az elmúlt időszakban útvonalanként eltérő mértékben csökkentették a kerozin pótdíját, csütörtökön például a németországi járatoknál 3 euróval. Mindemellett, tekintettel a világpiaci recesszióra, az őszi hónapokban folyamatosan mérséklődtek a Malév bruttó jegyárai, amelyek így alacsonyabb árszintet jelentenek a tavalyihoz képest - hangsúlyozta.

A Lufthansa még december elején jelentette be, hogy 16-tól mérsékli az üzemanyagfelárat, a belföldi és az európai járatokon 3 euróval 21 euróra, a hosszú távú járatokon pedig 10 euróval 82 euróra.

Forrás: [origo]

A kerozin árának csökkenése jól jön a légitársaságoknak, mert jövőre a vártnál kisebb lehet a veszteségük: csak 2,5 milliárd dollár az eddig várt 4,1 milliárd dollár helyett, a nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) előrejelzése szerint.

Az idén 5 milliárd dolláros veszteségre lehet számtani az IATA szerint, szeptemberben még 5,2 milliárdot várt a szövetség, az IATA vezérigazgatója szerint azonban a szakmára ötven év óta a legnehezebb esztendő vár. Jövőre 3 százalékkal csökkenhet az utasforgalom - az idei 2 százalékos bővülés után - amire 2001 óta nem volt példa.