A járatmegszüntetés oka természetesen a budapesti repülőtér díjszabását jelölte meg a Ryanair, de valószínűleg a döntés hátterében a két járat gyenge kihasználtsága is áll. A budapesti repülőtér magas árai egyfelől igazak, de tény, hogy a Ryanair stratégiája finoman szólva is agresszív. Ha egy repülőtér nem teljesíti a cég elvárásait, - amelynek a legfőbb eleme az ingyenes, vagy nagyon kedvezményes leszállási díj - akkor habozás nélkül távozik onnan.
A foglalások visszaesése törvényszerűnek is mondható, hiszen nem csoda, ha az utasok előpártolnak egy olyan légitársaságtól, amely nyomásgyakorlás miatt szüneteltet hét útvonalból hatot. Nem kell nagy jóstehetség hozzá, hogy amennyiben a megmaradó brit járatok foglalásai is csökkenni fognak - erre megvan az esély, hiszen ezek nem a legolcsóbb járatok általában - akkor a Ryanair teljesen kivonul Budapestről. Mindenesetre már most elmondható, hogy a magyar főváros nem egy sikertörténet a cég szempontjából.
A legrosszabbul mégis a magyar utasok járnak, akik a most bezárandó két útvonalon kifejezetten olcsón repülhettek és ami még ennél is nagyobb baj, Brémából és Frankfurt-Hanhnból számtalan olyan célállomásra lehetett átszállni, ahová Budapestről nem megy közvetlen járat. Ez a lehetőség mostantól megszűnik.