Kiitta a szappant a mosdóból - problémás légiutasok

Vágólapra másolva!
Szinte mindenki találkozott már repülőtéren, vagy repülőgép fedélzetén unott, sőt goromba földi vagy légi személyzettel, ami nagyban csökkenti az utazás okozta örömöket. Mi a helyzet a másik oldallal, amikor az utasok válnak elviselhetetlenné, s nem ritkán viselkedésükkel komoly anyagi kárt okoznak a légicégeknek? Összegyűjtöttük az idei év eddigi legfurcsább eseteit.
Vágólapra másolva!

Az utastársak, vagy a személyzet biztonságát és testi épségét veszélyeztető utas komoly kockázatot jelent a légitársaságok számára, ezért az ilyen esetek leszerelésére szigorú előírások vannak. Nemcsak a biztonsági, de az anyagi kockázat is nagy, ugyanis ha egy problémás utas miatt meg kell szakítani a repülést és kényszerlesállást kell végrehajtani, az általában nem kevés pénzébe kerül a fuvarozónak.

Az utaskísérőket kínzó és a többi utas számára ezzel kényelmetlenséget okozó utasok száma természetesen nem nagy, de a 2009-es év első 4 hónapja is bőven szolgáltatott ilyen eseteket, többnyire az Egyesült Államokban.

Forrás: AFP

A United Airlines egyik amerikai járatán egy hölgy vélhetően gyógyszert és alkoholt együtt fogyasztott, majd a repülőn rátámadt az utaskísérőre és megpróbálta lábon harapni. A hölgy később megpróbálta kiinni a mosdóban található folyékony szappanos flakont is, nyilván azért, mert ez szintén alkoholtartalmú. Később a rendőröknek azt mondta, hogy "néha csinálok őrültségeket".

Egy Delta Airlines-járaton egy férfi a földre lökött egy utaskísérőt, majd "Bomba van nálam" felkiáltással megpróbálta kinyitni az egyik ajtót. A férfit végül a többi utas gyűrte le és tette ártalmatlanná - írja összeállításában az ABC News.

A többnyire amerikai regionális forgalmat bonyolító Comair légitársaság egy kisebb utasszállítóján az egyik, láthatóan részeg utas annyit fogyasztott, hogy az utaskísérők kénytelenek voltak kicsavarni a kezéből az üveget. Az eset délelőtt 10 órakor történt és a férfi, - miután a gép kényszerleszállást hajtott végre - a rendőrök karjaiban kissé kijózanodva elmondta, hogy nagymamája temetésére tart éppen és a haláleset miatti bánatában ivott jóval többet a kelleténél.

Forrás: MTI

Már sikeresen landolt az American Airlines egyik járata, de még nem állhatott be a parkolóhelyre, amikor az egyik utas megelégelte a várakozást és egyszerűen kinyitotta a gép egyik ajtaját, kiengedte a menekülőcsúszdát, majd elhagyta a fedélzetet. A férfit még a repülőtéren elfogták a rendőrök, de a gép többi utasa sem örülhetett túlságosan, ugyanis hosszú ideig kellett várniuk a fedélzeten, míg eltávolították a kioldott csúszdát és a gép beállhatott a neki kijelölt kapuhoz.

A New Yorkból tel Avivba tartó Delta-járaton a rendőrségi jelentések szerint egy engedetlen utas hirtelen a pilótafülke ajtajához rohant és ököllel ütlegelni kezdte. A gép azonnali kényszerleszállást hajtott végre Bostonban. A férfi azzal védekezett, hogy hirtelen pánikroham tört rá.

Egy kínai hölgy épp lekéste a Cathay Pacific egyik Hong Kongba induló járatát, majd ezt látva a beszállító kapu pultját ütögetve teljes tüdejéből sikítani és kiabálni kezdett. Még ez sem volt elég, ugyanis néhány utastársát fel is pofozta, majd végül levetette magát a padlóra és ott folytatta az őrjöngést. A jelent később bejárta az egész világot, köszönhetően néhány Cathay Pacific alkalmazottnak, akik videót készítettek az esetről és feltöltötték a különböző videómegosztókra.

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=UgtK12PeNQgcBJBf

A fenti eseteknél is a legtöbb esetben az alkohol a probléma okozója, s bár ezek valóban kirívó példák, ennél sokkal többen utaznak ittas állapotban a repülőkön, csak legfeljebb nem viselkednek másokra és önmagukra veszélyesen. Az alkohol miatt kellett elnézést kérnie a hatóságoktól utasai nevében egy AirTran-járat kapitányának is, aki a Cancún-Baltimore járaton előre értesítette rádión a baltimore-i irányítást, hogy sertésinfluenza-gyanús utasok tartózkodnak a fedélzeten. Később a személyzet dühösen konstatálta, hogy szó sincs fertőzésről, a két utas csupán tökrészeg állapotban van.

Az ilyen és hasonló eseteket teljesen elkerülni persze nem lehet, de jó hír, hogy az utastársaink többsége a normális kategóriába tartozik, sőt a többségre még vészhelyzetben is lehet számítani, ahogy az történt az ajtónyitogató utas esetében is.

Forrás: AFP

Sőt, van a fentieknél jóval kulturáltabb elintézési módja az esetleges panaszunknak, vagy a fedélzeten tapasztalt kényelmetlenségnek. Emlékezetes eset, amikor egy utas finoman szólva is elégedetlen volt a Virgin légitársaság londoni járatán felszolgált étellel, s úgy döntött, hogy személyesen reklamál a társaság tulajdonosánál, Richard Bransonnál. A neki írt derűs, humoros és végtelenül udvarias levele körbejárta a világsajtót. Branson válasza sem nélkülözte a humorérzéket: azonnal felhívta az utast és felajánlotta neki, hogy legyen a légitársaság ételeinek főkóstolója.