Vágólapra másolva!
Több mint 150 pincészet csatlakozott a pünkösdi Nyitott Pincék akcióhoz, amely idén is három napon keresztül várja a borkedvelőket, kedvezményes vagy ingyenes kóstolóval. Az ünnepi hétvégét megelőzően, május 18-án indult el az első borturisztikai élményportál, amelynek célja, hogy egész évben népszerűsítse a hazai borturizmust és kedvet csiholjon a magyar borvidékeken való kalandozáshoz - hangzott el egy keddi tájékoztatón.
Vágólapra másolva!

Idén pünkösdkor, május 30. és június 1. között rendezik meg a Nyitott Pince Napokat, amelyet a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Borutak Szövetsége és a Magyar Bormarketing Kht. támogat. Az érdeklődők országszerte megtekinthetik a pincészeteket, kedvezményesen vagy ingyen kóstolhatnak és engedményt kapnak a vásárolt borok árából is - tudta meg az MTI a Nyitott Pincék Szövetségének elnökétől, Nyikos Istvántól.

A háromnapos akciótól a szervezők a vendégéjszakák számának növekedését remélik, tekintettel arra, hogy a borbarátok a lakhelyüktől távolabb eső vidékekre is ellátogatnak. Utazásuk megszervezésében a www.itthon.hu weboldal mellett segítésükre lehet a www.nyitottpince.hu, valamint a május 18-tól elérhető www.borkaland.hu élményportál, amely a borturisztikai szolgáltatók első hazai adatbázisa.

A Nyitott Pince Napok egyre sikeresebb rendezvény: tavaly 23 ezer vendég kereste fel a pincéket, 8 ezerrel több, mint 2007-ben.

A Nemzeti Bormarketing Program keretében május 18-án elindult a Borkaland.hu, amelynek célja a hazai borvidékek jellegzetes nedűinek, pincészeteinek és borturisztikai szolgáltatóinak rendszerezett, egységes szerkezetű bemutatása, afféle borászati, turisztikai és gasztronómiai GPS - hangzott el a tájékoztatón.

A Borkaland június közepétől tovább gazdagodik, ekkortól válnak elérhetővé azok a közösségi funkciók, amelyek segítségével a portál a hazai borbarátok virtuális találkahelyévé válhat. A regisztrált felhasználók élményeiket szöveges és fényképes élménybeszámoló formájában is megoszthatják egymással és értékelhetik a pincéket is.