Utasbarát nyári gesztusokkal csábítanak a légicégek

2009.06.23. 8:59

A légitársaságok igyekeznek egyre kedvezőbb és egyre vonzóbb ajánlatokkal megnyerni az utasokat. A fapadosoktól a nagy nemzeti légitársaságokig minden szolgáltató úgy gondolja, hogy a kedvezőbb tarifák mellett fontos lehet néhány kényelmi szolgáltatás és a szigorú fedélzeti előírásokat illetően némi engedékenység. Online helyfoglalás, árgarancia és házi kedvencek: gesztusok az idei szezonra.

Germanwings: könnyebb a becsekkolás

A légitársaság utasai már gépeik indulása előtt 24 órával, a foglalási kód birtokában és a családnév megadásával becsekkolhatnak járataikra, ezáltal időt takaríthatnak meg. Az új szolgáltatás átszállásnál, több utasra vonatkozó egyetlen foglalásnál, illetve kisgyermekek esetében is igénybe vehető. A Germanwings utasai ezen kívül a "My Germanwings" menüpont alatt, a foglalást követően, utólag is fel tudják tüntetni többek között a poggyászra, túlsúlyra, ülőhelyfoglalásra, vagy különleges poggyászra vonatkozó információkat. Mostantól a lefoglalt ülőhelyek utólagos módosítására is van lehetőség. A Boomerang Club tagjai a foglalást követően, utólag is jóváírhatják repülési mérföldjeiket.

Forrás: MTI

Még egy hasznos újdonság, hogy Germanwings honlapján figyelemmel követhetőek az indulási és érkezési időpontok. Az ezekkel kapcsolatos információkat a járatszám, az indulási vagy célállomás, illetve a repülési útvonal ismeretében lehet lekérni.

Wizzair: Tavalyi árak, flottabővítés és árgarancia

Ötven A320 típusú Airbus repülőgép vásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a WizzAir fapados légitársaság képviselői. A 3,8 milliárd eurós ügyletről szóló szerződés tárgyát 2014 és 2016 között szállítanák a légitársaságnak.

A Wizz Air jelenleg 24 modern és környezetbarát Airbus A320-as gépből álló flottát üzemeltet, amely egységesen 180 üléses gépekből áll. A flottabővítés feltehetően masszív járatbővülést eredményez a mostani 130 útirányhoz képest, a jövőben tehát érdemes lesz figyelni a cég honlapját.

Forrás: [origo]

A látványos növekedés azt jelzi, hogy a gazdasági válság nyomán az utasoknak a korábbinál is fontosabb szempont az ár, így tovább nőtt a költséghatékony diszkont légitársaságok vonzereje - áll a társaság közleményében. A vállalatok között is egyre több választja munkatársai utaztatására a diszkont járatokat.

A Wizz Air egyik legjobb megmozdulása ebben a szezonban, hogy a cég a nyári akciók idejére nem emelte múlt évi árait, továbbá új árgarancia-szolgáltatást vezetett be. Ennek lényege, hogy amennyiben egy hasonló időben közlekedő konkurens légitársaságnál olcsóbb jegyárat találunk, a Wizz Air az árkülönbség dupláját téríti meg.

A társaság egyébként az idén új járatokat indított Madridba, Nápolyba és újraindította a nyári "slágerjáratait" is, mint amilyen Burgasz Korfu, Kréta, Rodosz és Palma de Mallorca.

Közelebb lesz Brazília

A TAP portugal légitársaság 2009. szeptember 10. után közvetlen csatlakozást biztosít a Budapest - Lisszabon járathoz Rio de Janeiro, Sao Paolo és Brasília városokba.

Forrás: [origo]

A csatlakozások révén az eddigi lisszaboni éjszakázást elkerülve, a magyar utasok is gyorsabban juthatnak a szamba országába. Brazília és a brazil nagyvárosok egyértelműen fontos célállomásai a portugál légitársaságnak. Jelenleg nyolc brazíliai városba indít napi, vagy heti öt alaklommal közvetlen járatot Lisszabonból.

Air Canada: Kisállatok a fedélzeten

A legvonzóbb gesztust sikerült megragadnia a kanadai nemzeti légi fuvarozónak, amikor testületi ülésükön jóváhagyták a házi kedvencek utaztatásáról szóló szigorú szabályok enyhítését. Ennek értelmében júliustól az Air Canada és regionális társasága, a Jazz járatain a macskák és a kisebb testű kutyák a gazdáikkal utazhatnak a fedélzeten. A házi kedvencek eddig ketrecben, poggyászként feladva repülhettek.

Forrás: Getty Images

Az új előírás szerint a tároló ládákat az ülések alá kell helyezni. Az utasoknak előre jelezniük kell a légitársaságnál, hogy milyen és mekkora állatot kívánnak magukkal hozni. A költségek tekintetében a tulajdonosok belföldi járatokon 50 dolláros, nemzetközi járatokon 100 dolláros felárral számolhatnak. A kisállattal történő utazás egyik alapfeltétele azonban, hogy az utasok egyikénél se váltson ki allergiás tüneteket. Ez az a faktor, ami a legtöbb légitársaságot elriasztotta a kisállatos utazások bevezetésétől, mondván túl sok adminisztrációt igényelne, hogy kiszűrjék az allergiás utasokat.

Korábbi döntésüket felülbírálva a kanadai légitársaság most a jobb kihasználtságra hivatkozva tett engedményeket és azzal érvelt, hogy mostantól a fedélzeti szabályozott klímának köszönhetően kényelmesebben utazhatnak a kutyák és macskák is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK