A fogyasztóvédők segítenek a SkyEurope áldozatainak

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akiket nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően - közölte a fogyasztvédelmi civil szervezet csütörtökön.

A szövetség a beérkező panaszokat továbbítja a megfelelő fórumhoz. Kovács Krisztina, a FEOSZ szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy egyedi ügyekben a bejelentést továbbítják a határon átnyúló esetekben illetékes Európai Fogyasztói Központhoz. Széles fogyasztói réteget érintő esetként pedig az egyesület képviselheti a fogyasztók érdekeit a légitársaság csődeljárását lefolytató bíróság előtt.

A SkyEurope szlovák légitársaság anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette kedd hajnalban, az utasok ezrei rekedtek a reptereken, sokaknak pedig az elutazásuk vált lehetetlenné.

Forrás: MTI

A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Unió külön rendeletben szabályozza a légijáratok törlésével kapcsolatban a kártalanítás kérdéskörét. Kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljára.

Ezen kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén. Ez az összeg 250 euró minden 1.500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra, 400 euró minden 1500 kilométernél hosszabbra. Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra, illetve 600 euró minden egyéb esetben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, köztük a Malév és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az utasok többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét követően tudják a repülőjegy árát megfizetni ezeknek a légitársaságoknak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK