A Cathay Pacific CX780-as járata az indonéziai Surabayából indult el, s mikro a felszállást követően a gép elérte az utazómagasságot, az Airbus egyik hajtóműve leállt. Mivel a géptípus alkalmas arra, hogy egyetlen hajtóművel is biztonságosan repüljön, a gép 322 fővel a fedélzeten az eredeti útvonaltervnek megfelelően folytatta útját Hongkong felé - írja a brit Telegraph című lap online kiadása.
A gép már a leszálláshoz készülődött, amikor a második hajtómű is felmondta a szolgálatot, ami azt jelentette, hogy a repülőgép nagy sebességgel, de vitorlázva ereszkedett a repülőtér felé. Közvetlenül a landolás előtti pillanatokban a jobb oldali hajtóműből sikerült annyi tolóerőt kinyerni, hogy ami az utolsó pillanatban a kifutópálya felé "lökje" a gépet.
Amikor egy repülőgép nagy sebességgel száll le, a pilóták a hajtómű sugarának visszafordításával is fékezik a gépet több más fékezési procedúra mellett. A fékezéskor kigyulladtak a gép futóművei, de végül az Airbus biztonságosan megállt a kifutópályán. Nyolc ember sérült meg a kényszerleszállás során, de többségük akkor, amikor a csúszdákon elhagyták a fedélzetet.
A lapnak nyilatkozó pilóták szerint a Cathay két ausztráli pilótája már-már hihetetlen dolgot hajtott végre, amikor egy teljesen működésképtelen és egy ki-be kapcsoló hajtóművel letették a gépet.