Reklámok nélkül leállhatnak a sármelléki légijáratok

Vágólapra másolva!
Leállhatnak a Lufthansa Sármellékre érkező járatai, ha nem lesz megfelelő németországi marketingje a nyugat-balatoni régió repülős turizmusának - közölte az MTI-vel a hévízi Mutsch Ungarn Reisen tulajdonosa, aki kilenc éve a német légitársaság partnere a sármelléki járatok üzemeltetésében. A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója ugyanakkor azt mondta: a reptér újranyitása előtt plusz forrásokkal segítették Hévíz németországi reklámját.
Vágólapra másolva!

Josef Mutsch, a Mutsch Ungarn Reisen tulajdonosa szerint a Magyar Turizmus (MT) Zrt. nem fordít kellő figyelmet Németországban a Balaton és Hévíz légi úton történő megközelítésének népszerűsítésére, holott a térség számára a német vendégkör a legfontosabb. Az utazási iroda tulajdonosa úgy látja: a német piacról a korábbinál azért érkezik kevesebb vendég Hévízre és környékére, mert kevés németországi reklámjában sem tesz említést a magyar turisztikai szervezet a repülős utak lehetőségéről.

A sármelléki repülőtér tavalyi gondjai, őszi bezárása és felszámolása miatt számos negatív hír jelent meg a német sajtóban a reptér jövőjét illetően. Az utazási szakember ezért is tartaná fontosnak, hogy az MT megfelelő tájékoztatást adjon a német utazóknak, hogy a repülőtér ismét működik.

A 15 éve Hévízen dolgozó utazásszervező azt mondta: az elmúlt hónapokban mintegy 200 ezer euró értékű reklámot és marketinganyagot jelentetett meg Hévízről és térségéről különböző német sajtóorgánumokban, például a többmilliós példányszámú Bildben. Szerinte azonban ez nem az ő feladata lenne, hanem a magyar turisztikai szervezeté.

Josef Mutsch idén 72 járatra szerződött a Lufthansával, amely Düsseldorfból, Hamburgból és Frankfurtból szállít utasokat Hévízre. A kihasználtság azonban alacsony, az összesen mintegy 250 helyen az első héten alig 80 utas érkezett, ezen a hétvégén pedig várhatóan 120-an jönnek a három német városból. Míg az elmúlt két évben menetrend szerinti járatokat közlekedtetett, addig a bizonytalanságok miatt az idén már csak charterként szerződött a Lufthansa Sármellékre.

Hévíz térségében évente 80-90 ezer vendégéjszakát jelentenek a német repülős utasok, akiknek olcsóbbá lehetne tenni az útját, ha támogatást kapnának a repülőjegyekre - vélekedett az utazási szakember. Hozzátette: ha megfelelő marketingtámogatása lenne Németországban a sármelléki repülőutaknak, Berlinből, Stuttgartból és Hannoverből is indulhatnának járatok. A jelenlegi chartergépek kihasználatlansága miatt azonban félő, hogy a most még meglévő járatok is leállnak, ami a FlyBalaton repülőtér ellehetetlenülését is jelentené - fogalmazott Josef Mutsch.

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a felvetések kapcsán az MTI-nek kifejtette: éppen azt követően, hogy biztossá vált a sármelléki újranyitás, plusz 15 millió forintot fordítottak Hévíz térségének németországi népszerűsítésére. A Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kérésére a légi marketing alapban lévő összegen felül, egyfajta gyorssegélyként utalták ki a marketingre szánt pénzt.

Ezekben a reklámokban Sármellék és a légi elérhetőség is szerepel, de a Mutsch Ungarn Reisent nem támogathatja az állami forrásokból gazdálkodó MT, mint ahogy más utazásszervezőt sem - fogalmazta meg a vezérigazgató. Azt is elmondta: mindezen felül több németországi újságírócsoportot is vittek az elmúlt hónapokban Hévízre és környékére, hogy a térséget a német sajtóban megjelenő írások révén is népszerűsítsék.