A Malév turbólégcsavaros repülőgépei csendesebbek a német és osztrák hasonló légi járműveket üzemeltető légitársaságokénál - közölte a Malév csütörtökön a prágai repülőtér felmérésére hivatkozva az MTI-vel.

A szervezők, a prágai repülőtér és a cseh főváros 6. kerületének vezetői azért hirdettek már negyedik alkalommal a versenyt, hogy ezzel is ösztönözzék a légitársaságokat a zajcsökkentésre. A Malév Bombardier gyártmányú, négy darab Q400-as repülőgépét a zaj csökkentése érdekében külön technológiával szerelték fel.

A legnagyobb zajhatást a légcsavar okozza, aminek üzemi fordulatszáma 850, 900 és 1020 fordulat percenként. A Malév Q400-as repülőgépei rendelkeznek olyan rendszerrel, az úgynevezett Reduced Np Landing eljárással, amivel a fordulatszám 1020 helyett 850 fordulatra csökkenthető. Ennek elsősorban a leszállást megelőzően a repülőtér megközelítése során van jelentősége.

A Malév Q400-as turbólégcsavaros repülőgépeinek belsejében is lehet csökkenteni a zajt. Az utastérben a zajt a rezgés okozza. A zajszintet mikrofonok mérik és szükség esetén ellenfázisú vibrációval mérséklik a rezgést és így csökkentik a zajt is.