A repülők utasainak fele flörtöl a fedélzeten

Vágólapra másolva!
A statisztikák szerint a repülőgépeken utazók háromnegyede nem bánja, ha megszólítják utazás közben, 1000 utazóból pedig csaknem ötszáz bevallottan enyeleg, illetve hevesen udvarol a fedélzeten - derül ki a TripAdvisor felméréséből. És ez csak a kezdet. Mi történik a mosdókban, a takarók alatt és a tolóajtók mögött?  
Vágólapra másolva!

Kevés unalmasabb dolog létezik a repülésnél - állítják a gyakori utazók. A kontinensen belül tett 2-3 órás utak még csak hagyján, de a transzatlanti járatokon az ötödik óra után- túl két filmen, néhány magazinon és egy kis szundikáláson - az ember tényleg alig bírja cérnával. Noha a légitársaságok fedélzeti szórakoztató műsoraikkal igyekeznek maradéktalanul lekötni a figyelmünket, azt is pontosan tudják, hogy az utasok valóban igénylik a társaságot. Egyesek még többet is.

A pezsgő is itatja magát, de mi folyik a tolóajtók mögött?

Jellemzően az amerikai belföldi járatok fedélzetén a legfesztelenebb az utazóközönség. Nem ritka jelenség a traccspartivá dagadó egész gépes beszélgetés sem. Az amerikai utasok egyébként is szívesen szóba elegyednek egymással, könnyedén kezdeményeznek beszélgetést, és a TripAdvisor felmérésének tanulsága szerint ezek az utasok nem is bánják, ha megszólítják őket. Ebben a kutatásban a megkérdezettek mindössze 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy út közben senkivel nem kíván társalogni.

Kényelmesebb körülmények között folyhat a diskurzus a nívósabb légitársaságok fedélzetén. Itt nemritkán bárpult és társalgó is az utazás kényelmét szolgálja, nem beszélve a zárt terű, diszkrét, ágyakkal felszerelt kabinokról és lakosztályokról.

A felmérést készítő Skyscanner egy munkatársa, volt légi utaskísérő szerint nem meglepő, hogy a fedélzet a flört színterévé válik. Egyrészt évről évre többen utaznak repülővel, másrészt az emberek órák hosszat ülnek egymás mellett. Az a tény, hogy egyfelé tartanak már (lehet) egy közös pont, s ha ezt még nyakon öntik egy kis szeszes itallal máris könnyebben forog a nyelve beszélgetőpartnereknek.

Forrás: AFP

A Skyscanner vizsgálata során megkérdezett 1000 utazónak 45 százaléka ismerte be, hogy repülése során rendszeresen flörtöl. A flörtök harmada a közös utat követően randevúval folytatódik, és ami a legmeglepőbb, hogy ezeknek további 8 százalékából partnerkapcsolat lesz. Arról nem esik szó tanulmányban, hogy ezek a kapcsolatok hagyományos értelemben vett partnerkapcsolatok, vagy csak viszonyok.

Klubtag vagy? Beszélgetőpartnerből szexpartner

Még kevesen tudnak a nemzetközi Mile High Klub mibenlétéről, de a honlapjukat elnézve rohamosan nő a klubtagok száma. Az ügyben érdekelt utasok a felhők fölötti légyottjuk révén nyerhetnek felvételt. Egészen pontosan úgy válhat valaki klub tagjává, ha legalább 5280 méterrel a tengerszint fölött haladó repülőgépen szexuális kapcsolatot létesít. A közösülés, mint olyan nem kitétel.

A honlapon a klubtagság szabályai mellett élménybeszámolókat is lehet olvasni. Ezekből kiderül, hogy szexuális aktusokra átlagosan, alig 15-20 perces beszélgetés és iszogatást követően került sor. Helyszínként legtöbben a mosdót választják, de a bátrabbak a film alatt, vagy villanyoltás után egy takaróval is beérik. A Skyscanner által megkérdezettek 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen csatlakozna a Mile High Klubhoz.

Égben köttetett házasságok

A tengerentúlon szinte már hagyománya van a kisrepülőgépeken néhány ezer méter magasan kötött házasságoknak. A legelterjedtebbek a Cesna típusú magán luxusgépek. A jegyespáron, a tanukon, az anyakönyvezetőn és a személyzeten kívül senki sem tartózkodik gépen. Az árban egy esküvői torta, egy üveg pezsgő, fotó illetve videofelvétel is szerepel, valamint egy csokor virág és egy 1 órás repülőzés is.

Európában az easyJet vette komolyan fontolóra a levegőben kötött házasságok lehetőségét. Peter Voets, az easyJet kelet-európai marketing igazgatója az [origo] kérdésére elmondta, hogy a társaság két évvel ezelőtt nyújtott be egy hivatalos kérelmet az Egyesült Királyságban, hogy engedélyezzék a házasságkötést a fedélzeten, de ezt az engedélyt nem kapták meg. Voets hozzátette: tudnak arról, hogy volna igény ilyesmire, hiszen utasok és a személyzet is jelezte, hogy örülnének egy ilyen lehetőségnek.

Sz.K.