Kungfuzó utaskísérőkkel a randalírozó utasok ellen

Vágólapra másolva!
A kungfu egyik önvédelmi stílusára taníttatja valamennyi légiutas-kísérőjét és pilótáját a Hong Kong Airlines légitársaság, hogy könnyebben elbánhassanak a randalírozó utasokkal.
Vágólapra másolva!

Az egykori álommunka ma már inkább kezd rémálomhoz hasonlítani. Míg 20 éve csak bájologni és felszolgálni kellett az utaskísérőknek, sőt sokszor az is elég volt, ha csinosak és formásak, manapság nyugodtan kijelenthetjük, hogy veszélyes és összetett munkakörben kell helytállniuk.

Dacolva az állandó fáradsággal és az időeltolódásból adódó összes kellemetlenséggel, a legújabb kutatások szerint (nem bizonyítottan) a stewardess-eknek sugárzással és hormoningadozással is számolniuk kell.

Sőt a személyzetnek, társaságtól függően újabb továbbképzéseken és tréningeken kötelező részt vennie. Az évente ismétlődő szakszolgálati vizsgán például már nem elég, ha valaki precízen végzi a szívmasszázst. Az éles vizsgagyakorlatokon - ahol a fizikai és pszichológia állapotukat is figyelik - szintén jól kell teljesíteniük és időről időre be kell bizonyítaniuk, hogy vészhelyzetben képesek körültekintően, gyorsan és biztonságosan cselekedni.

Több légitársaság, köztük a Qatar Airways, a Bangkok Airways, az Aeroflot, a Kenya Airlines és a Lufthansa alkalmazottai alapos önvédelmi kiképzést kapnak.

Más társaságok úgynevezett Gride alapján is továbbképzik a személyzetet. A Gride a viselkedéstudomány alapjait ismerteti és a gyakorlatban is alkalmazható orvosi, pszichológiai tudást biztosít a személyzetnek, főleg a nehezen elviselhető, rendbontó utasok kezelésére.

Forrás: [origo]

45 kilós hölgy is leüthet

A Hong Kong Airlines ennél erőteljesebb megoldást talált a problémás esetek kezelésére. A kungfu egyik önvédelemre használatos stílusát taníttatja légi-utaskísérőit és pilótáit. A wing-chun-t valaha a gyengébbik nem fejlesztette ki, így a rendszer technikája és a mozdulatsorok jól illeszkednek egy nő, vagy egy gyengébb fizikumú férfi képességeihez. A wing-chun alapja egyébként is az a reális feltételezés, amely szerint a támadónk, ellenfelünk erősebb nálunk.

A tanfolyamon a légitársaság földi személyzete is részt vehet, ám nekik csak ajánlott, míg a légi részleg minden egyes tagjának kötelező. A Hong Kong Airlines vezetése azután döntött a wing-chun bevezetése mellett, hogy hetente átlagosan háromszor gyűlt meg a járatok személyzetének baja a rendbontó utasokkal, két hete pedig az egyik utaskísérő nő sikeresen vetette be harcművészeti tudását.

A sajátos gyorstalpaló több alkalmazottat is meghökkentett, mert sohasem hitték volna, hogy a kungfu része lesz a munkájuknak. Néhány tanóra után azonban belátták, hogy az erő helyett a dinamikára és az ügyességre épülő wing-chun remekül alkalmazható a fedélzeten- írja az USA Today.