Átalakíthatják az utazási piacot a vásárlói klubok

Vágólapra másolva!
A legnagyobb online vásárlói klubnak számító Groupon.com és az Expedia.com utazási portál közös akciós oldalt indított Groupon Getaways néven, ahol akár 50 százalékos kedvezménnyel kínál utazási csomagokat limitált ideig. Magyarországon is vásárolhatunk utazási szolgáltatásokat a vásárlói klubok oldalain, bár korántsem az amerikaihoz hasonló számban.
Vágólapra másolva!

Az együttműködés a Groupon modelljét követi, azaz a felhasználók kedvezményes vouchereket vásárolhatnak korlátozott ideig, amely aztán egy későbbi időpontban beváltható. Az új szolgáltatással az Expedia 135 ezres szállodai adatbázisa válik elérhetővé a Groupon felhasználói számára és a két cég tervei szerint az új szolgáltatással mintegy 50 millió embert érnek majd el.

Forrás: Groupon Getaways

Az új szolgáltatás 14 ajánlattal indult, ezek mindegyike egy hétig érvényes. Az első akciók egyike, egy 3 éjszakás all-inclusive tartózkodás Antigua szigetén egy ötcsillagos szállodában például 695 dollárba kerül, ami 44 százalékkal olcsóbb az eredeti árnál. A vásárlás után felmerülhetnek minimális addicionális költségek például a kaszinókat érintő ajánlatoknál, vagy a vacsora vouchereknél, amelyeket nem árt részletesen elolvasni a későbbi meglepetések elkerülés érdekében.

A hasonló szolgáltatásokat kínáló oldalakról a Forrester Research egyik elemzője azt mondta, hogy ezeknél az ajánlatoknál az utazás célpontja igazából mellékes, a felhasználók az akciós ár alapján választanak.

A Groupon-Expedia együttműködés nem az első ezen a piacon. A cég legnagyobb vetélytársa, a Living Social novembertől kínál a felhasználók lakóhelyeihez közel eső szállodai ajánlatokat egy-két éjszakára.

Forrás: Livingsocial.com

A márciusban indult Yuupon.com kizárólag utazási ajánlatokra koncentrál és több egyhetes nyaralást kínál akciósan. A cég fő profilja a tengerparti nyaralócsomagok értékesítése.

Az említetteken kívül a Priceline, a Travelzoo, sőt a Google is kínál hasonló akció csomagokat, de utóbbiak inkább éttermeket, wellness-kezeléseket és más, helyi szolgáltatásokat árulnak.

Az elemzők szerint a vásárlói klubok piaca egyre gyorsabban telítődik az Egyesült Államokban, ennek ellenére hatalmasak a lehetőségek, ugyanis a legtöbb amerikai még nem szokott hozzá ehhez az utazási modellhez.

Itthon is

Már Magyarországon is vásárolhatunk utazási csomagokat, vagy szállodai tartózkodást a vásárlói klubok oldalain. A Bónusz Brigád, vagy az Együtt.hu ajánlatai között is találtunk ilyen akciókat, bár leginkább szállodákat, éttermi vacsorákat, vagy épp vizibicikli-kölcsönzést kínálnak kedvezményes áron.

Az elv hasonló, az akciós árak egy bizonyos időintervallumon belül érvényesek, és a megvásárolt vouchert egy jövőbeni időpontban lehet beváltani. Minden egyes ajánlatnál pontosan nyomon követhetjük, hogy meddig érvényes az adott akció és részletes leírást is találunk az ajánlatról, illetve arról is kapunk indormációt, hogy az adott ajánlatot eddig hány felhasználó vásárolta meg és hány darab voucher áll még rendelkezésre.

A Bónusz Brigád ajánlatai között például találtunk egy 51 százalékos kedvezménnyel kínált berlini szállodai tartózkodást 2 éjszakára 2 személy részére Berlinben egy 3 csillagos szállodában 37 900 forintért. Ugyanitt 60 százalékos kedvezménnyel kínálnak két ejtőernyős ugrást elméleti képzéssel és profi ejtőernyősök irányításával. Az eredeti, 60 ezer forintos ár helyett 23 990 forintért vehetünk részt a programon.

Az Együtt.hu-n többek közt balatoni sétahajózást, éttermi vacsorát, fürdőbelépőt vásárolhatunk, vagy vizibiciklit is kölcsönözhetünk a Velencei-tavon kedvezményesen.