Örülnek a fővárosi éttermek és a szállodák az egységes idegenforgalmi adónak

idegenforgalom, idegenforgalmi adó, szálloda, vendéglátás, turizmus, budapest
Vágólapra másolva!
Az éttermek és szállodák szövetsége szerint a mostani döntés megalapozhatja, hogy Budapest turizmusa csökkentse versenyhátrányát a régiós vetélytársaival szemben, és a jelenleginél nagyobb turisztikai bevételeket realizáljon.  
Vágólapra másolva!

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) üdvözölte, hogy egységes idegenforgalmi adóról döntött a főváros. A szövetség csütörtöki állásfoglalásában azt írta: a megállapodás alapján Budapest turisztikai promóciójára a jövőben mintegy 1,4 milliárd forint többletforrás állhat rendelkezésre úgy, hogy a beszedett 4 százalékos adó negyedét, vagyis 1 százalékot egy közös marketingalap létrehozására fordítják.

Az MSZÉSZ szerint a mostani döntés megalapozhatja, hogy Budapest turizmusa csökkentse versenyhátrányát a régiós vetélytársaival szemben, és a jelenleginél nagyobb turisztikai bevételeket realizáljon.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége emlékeztet arra, hogy a szövetség a korábbi kerületi adókivetési gyakorlat várható kedvezőtlen hatására a 2010. decemberi bevezetés óta számos levélben és személyes tárgyaláson hívta fel a döntéshozók figyelmét.

Az egységes, 4 százalékos idegenforgalmi adó alkalmazása mellett fontos lenne az egységes értelmezés és a beszedés egyszerű végrehajthatósága is - hívja fel a figyelmet az MSZÉSZ. Példaként említi a szövetség, hogy a mentességet élvező utazókkal szemben ne támasszanak a gyakorlatban teljesíthetetlen követeléseket a mentesség igazolására, és vegyék figyelembe a "vendégkönyv-nyilvántartás" kötelezettség előírásánál a személyi adatok ellenőrzésére vonatkozó hatályos rendeletet.

Rogán Antal V. kerületi polgármester szerdán jelentette be, hogy egységesítik az idegenforgalmi adó kivetési gyakorlatát a budapesti kerületek a fővárossal együttműködve, ennek alapja a 4 százalékos adómérték lesz.

A 4 százalékos adómérték negyedét, vagyis 1 százalékot egy közös marketingalap létrehozására fordítják. Ennek az összege nagyságrendileg, az idei számokból kiindulva 700 millió forint, ezt a Magyar Turizmus Zrt., illetve az állam kiegészítené egy ugyanekkora összeggel, vagyis egy 1,4 milliárd forintos alap jöhet létre - ismertette a belvárosi polgármester szerdán.