Vágólapra másolva!
Sok a gond a SZÉP kártyával, mert a kusza szabályozás megkeseríti a magánpanziók és az utazási irodák életét, és még a nyaralni vágyók is rosszul járnak - panaszolják a magyar utazásszervezők. 
Vágólapra másolva!

Forrás: MTI/Pénzejgynyomda

Aki már próbált utazási irodában SZÉP kártyával fizetni, megtapasztalhatta, milyen bonyodalmakkal kell megküzdenie: a szabályok szerint ugyanis belföldi szálláshelyre utazási iroda nem fogadhat el SZÉP-kártyát, kizárólag maga a szállásadó. A dolog szépséghibája viszont az, hogy a kis magánpanziók és kiadó szobák gazdái jellemzően inkább egy-egy utazási irodával szerződnek, hogy az adminisztratív feladatok és vendégszerzés terhétől megszabaduljanak, és inkább magára a vendéglátásra koncentrálhassanak. Az új rendelkezések ezt teszik lehetetlenné: elvileg a panziósoknak egyenként kellene szerződni három bankkal, fenntartani három terminált és lepapírozni a SZÉP-kártya használatával járó összes tranzakciót.

Levél a miniszternek
Nem csak emiatt írt levelet a nemzetgazdasági miniszternek a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), de arra is felhívták a tisztségviselő figyelmét, hogy a rendelet jelenleg válogat a szolgáltatók között, ami azt jelenti, hogy a megbízható és ellenőrizhető magyar utazási irodák és magánszemélyek helyett gyakran bizonytalan hátterű szállodákat részesít előnyben. Mint Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke jelezte a levélben, bár a SZÉP-kártya megjelenését nagy örömmel fogadta az utazási szakma, az első nyári tapasztalatok alapján rengeteg a javítani való.