Lesz-e még kék borító?

2013.03.22. 14:48

Az újságok a BBC anyagi veszteségét hangsúlyozták, amikor eladta a melbourne-i székhelyű kiadót cirka 78 millió dollárért, melyet néhány évvel ezelőtt a duplájáért vásárolt - írja a Wall Street Journal.

Tavaly a Wall Street Journal "egymillió hektáros férfinak" titulálta Brad Kelleyt, akinek Floridában, Texasban, Új-Mexikóban és Rhode Islanden vannak hatalmas birtokai. Az amerikai milliárdos, a föld és a természet nagy szerelmese, az egzotikus állatok rajongója kiterjesztette fennhatóságát: megszerezte a világ legnagyobb útikönyvkiadóját. A Brad Kelley tulajdonában lévő NC2 Media a BBC Worldwide-tól megvásárolta a Lonely Planetet.

A Lonely Planet 120 millió eladott könyvvel a háta mögött 40 éve a világ legnagyobb útikönyvkiadója. A BBC-nek köszönhetően a világ harmadik legnépszerűbb útikönyvsorozata az USA legolvasottabb irányadó szakkönyvévé nőtte ki magát.

Forrás: Flickr/Razlan

Néhány szakmai bennfentes szerint erősen kétséges, hogy a Tennessee állambeli, digitális fejlesztésekre szakosodott kis cég továbbra is kiadja majd a megszokott kék borítójú útikönyveket, miközben minden energiáját a digitális terjeszkedés köti le. Daniel Houghton, az NC2 iroda vezetője rutinosan néhány homályos megjegyzést ejtett el arról, hogy a cég elkötelezett a brand gyökereit illetően. Arról nem beszélve, hogy az NC2 készíti  az Outwild TV  kalandtúrákra szakosodott webes tv-sorozatának epizódjait.

Egyesek megkérdőjelezik, jó döntés volt-e Kelley részéről az útikönyvkiadó felvásárlása, és felteszik a kérdést, vajon több szerencséje lesz-e vele, mint a BBC-nek. De Kelley valószínűleg tudja, mit csinál, hiszen, mint mondják, nem a rossz döntései miatt lett milliárdos. Egyébként egy kentuckyi farmer fiaként a dohánybiznisszel szedte meg magát. Kelley, aki rajta van a világ leggazdagabbjainak 400-as Forbes-listáján, ha egyszer szemet vet valamire, akkor abból haszna lesz - összegzi a sajtó.