125 millióba került a Magyarországot népszerűsítő CNN-kampány

Utazási cikkek Budapestről, screenshot, grafika.
Vágólapra másolva!
Tavaly 800 millió forintot költött a Magyar Turizmus Zrt. külföldi hirdetésekre – tudta meg a Travelo utazási portál.
Vágólapra másolva!

Nettó 400 ezer euróba, vagyis mintegy 125 millió forintba került az a cikksorozat, amely Destination: Hungary címen futott a CNN-en a közelmúltban – mondta el a Magyar Turizmus Zrt. (MT) a Travelo utazási portálnak. A szervezet az Origo ezt firtató kérdésére tavaly decemberben még nem volt hajlandó elárulni a pontos összeget, csak ennyit közöltek: „A Magyar Turizmus Zrt. nem szponzorál lapokat, lapmegjelenéseket. A jelenleg a CNN-en futó kampányunk médiamegállapodásának része, hogy Magyarországgal kapcsolatos turisztikai híreket közölnek."

A CNN cikksorozata egyébként nagy visszhangot váltott ki Magyarországon is. Az országról sorra megjelenő, pozitív hangvételű cikkekről a magyar média is rendre beszámolt. A jelenséget sok kommentelő pusztán a hazánk iránt örvendetesen megnőtt külföldi érdeklődéssel magyarázta, holott a cikksorozat mellett is ott szerepelt az MT hirdetése.

A Travelo azt is megtudta, hogy a Magyar Turizmus Zrt. a 2013-as külföldi médiahirdetésekre összesen mintegy 800 millió forintot költött. A büdzsét érintő kérdésünkre decemberben az MT nem kívánt számokat mondani. Akkor mindössze arról tájékoztatták az Origót, hogy Budapest külföldi népszerűsítésekor az egyes piacok közötti felosztást az adott piac fontossága határozza meg, vagyis, hogy az onnan érkező vendégek hány vendégéjszakát töltenek el nálunk.

Az ugyanakkor már akkor is nyilvánvaló volt, hogy az országimázst javító cikkek jó része annak köszönhető, hogy a cég az elmúlt három évben több mint nyolcezer embert – külföldi média- és turisztikai szakembert – látott vendégül tanulmányutakon. Ezekre a tanulmányutakra több véleményformáló bloggert is meghívnak.

Az országimázsról korábbi véleményünk itt olvasható.