Viselkedni tanítják az oroszokat Toscanában

Siena, A sienai dóm távolról
Vágólapra másolva!
Tévéhirdetésben magyarázzák el, hogy cappuccinót rendelni ebéd után megbocsáthatatlan illetlenség.
Vágólapra másolva!

A rendszerint sokat költő orosz turisták komoly bevételt jelentettek az olasz idegenforgalmi szektornak az elmúlt években, ami különösen jól jött a válság idején. A látogatók viselkedésével azonban nem voltak ennyire elégedettek a vendéglátók, sokan szemtelennek, faragatlannak és gorombának tartják őket.

Egy olasz hoteltulajdonos most egy televíziós reklámban próbálja illemre tanítani az onnan érkező vendégeket - írja a Telegraph. Salvatore Madonna a Forte dei Marmi nevű hotelt vezeti Toscanában, amely az oroszok kedvelt üdülőhelye, így az ő szállodájában is van cirill betűs étlap.

A háromperces hirdetés azt tanácsolja az orosz vendégeknek, hogy mosolyogjanak többet, legyenek kedvesebbek a hotel személyzetével és a pincérekkel, és mondjanak gyakrabban köszönetet a szolgáltatásokért. A látogatók azt is megtudhatják belőle, hogy cappuccinót rendelni ebéd után megbocsáthatatlan illetlenség, mivel az Olaszországban kizárólag reggeli ital, és az olaszok délután espressót vagy caffe macchiatót isznak.

A borfogyasztással kapcsolatban óva inti az oroszokat a reklám attól, hogy halhoz vörösbort rendeljenek, mivel ahhoz csak fehér illik. Sőt arra is figyelmeztetik őket, hogy otrombaság a borlapról a legdrágább tételt választani.

A hirdetést az orosz televízióban és orosz internetes közösségi oldalakon fogják lejátszani. A főszereplője Ljudmila Radcsenko, egy Olaszországban élő orosz modell, aki olaszul beszél a filmen, de orosz felirattal.

„Az első szabály, ha belépsz egy hotelbe, hogy köszönsz, mosolyogsz, és az ember szemébe nézel" – hangzik a jó tanács. „Oroszországban talán nem szoktunk hozzá, hogy ezt tegyük" – teszi hozzá a modell.

A hirdetés arra is felhívja a figyelmet, hogy az orosz nők kerüljék a mindent láttató, apró bikiniket és tűsarkú cipőket a medencénél. Kitér arra is, hogy illik borravalót hagyni, de nem kell túlzásba esni, mert az vulgáris. A megrendelt ételeket pedig nem egyszerre hozzák ki, mint Oroszországban, hanem sorban, a fogások szerint.

Salvatore Madonna azt reméli, hogy a hirdetés segít jobban integrálni az orosz turistákat Olaszországban. Szerinte azt nem az olasz arrogancia megnyilvánulásának kell tekinteni, hiszen nem kioktatásnak szánták, hanem csak tanácsokat adnak az olasz életforma sajátosságairól.