Hat-nyolc év múlva 120 millió utast tud majd kiszolgálni az emírség második légikikötője. 

Dubaj uralkodója jóváhagyta azt a 32 milliárd dolláros bővítési tervet, amelynek eredményeként a város második repülőteréből a világ legnagyobb forgalmú légikikötőjét hozzák létre. A projekt már az első fázisában is olyan bővítést irányoz elő, amelynek révén az Al Maktoum International Airport évi 120 millió utast tud kiszolgálni. Tavaly az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtér forgalma volt a legnagyobb a világon 94,4 millió utassal.

Egy utas érkezik az Al-Maktoum International Airport tavaly októberben megnyitott utastermináljáhozForrás: AFP/Marwan Naamani

Az első szakasz 6-8 évig fog tartani – idézi a Skift Paul Griffithst, a Daubai Airports vezérigazgatóját. Ezalatt két új le- és felszállópályát, és két nagy terminálszárnyat fognak kiépíteni a repülőgépeket kiszolgáló utashidak tucatjaival együtt. Sokat mondó adat, hogy bármely pillanatban 100 Airbus A380-as kétszintes óriásgépet tudnak majd fogadni.

Ennél jóval több utasra számítanak pár éven belülForrás: AFP/Marwan Naamani

A későbbi fázisok eredményeként a repülőtér öt fel- és leszállópályával lesz ellátva, amelyek elég távol lesznek egymástól ahhoz, hogy egyszerre lehessen használni azokat. A távolabbi tervek évi 200 millió utas fogadásáról szólnak.

Vezető szerepre törnekForrás: AFP/Marwan Naamani

A Dubai World Central 2010-ben nyílt meg 2010-ben egyetlen fel- és leszállópályával a cargogépek számára Dubajtól délre a sivatagban. Utasszállító gépeket tavaly októbertől fogad, az elsők között volt például a Wizz Air Budapest-Dubaj járata is.

A Wizz Air légiutas-kísérője vár útlevele lepecsételésére a társaság első járatának érkezése utánForrás: AFP/Marwan Naamani

Az Al Maktoumnál jelenleg még nagyobb Dubai International a világ hetedik legnagyobb repülőtere volt tavaly 66,4 millió utassal. Azt is bővítik, ott egy új utasszárny várhatóan jövőre nyíik meg.

Az Emirates légitársaság bázisa egyelőre még a Dubai International repülőtéren vanForrás: AFP/Karim Sahib

Griffith szerint a bővítésre azért van szükség, hogy lépést tartsanak az utasszám növekedésével. Ennek legfőbb hajtómotorja az emírség saját légitársasága, az Emirates, amely a térség legnagyobbja, és a leggtöbb Airbus A380-as és Boeing 777-est üzemelteti a világon. Ha befejeződik az Al Maktoum bővítésének első szakasza, az Emirates átköltözik majd oda.

Az Emirates hamarosan Budapestre is indít járatot, erről cikkünket itt olvashatja.