Megszorítja a Wizz Airt az Emirates

Emirates Airline
Vágólapra másolva!
A dubaji légitársaság október végétől indít járatot Budapestre, amivel nagy konkurenciát teremt a fapados cégnek.
Vágólapra másolva!

Már benne van az Emirates foglalási rendszerében Budapest, ahová október 27-től indít járatot Dubajból az emírség légitársasága. Oda-vissza 131 ezer forintért találtunk jegyeket novemberre. Ez első látásra nem tűnik különösebben olcsónak, ám a plusz szolgáltatásokkal együtt még így is kevesebb, mint amit kínál az útvonalon már tavaly október óta járatot üzemelő Wizz Air (arról még nincsenek hírek, hogy lesz-e ennél is olcsóbb bevezető ára az Emiratesnek).

Fapados kontra hagyományos

A Wizz Air 2013 áprilisában jelentette be a dubaji járatindítást 19990 forintos egyirányú bevezető áron, azóta azonban már jócskán drágultak a jegyek. A következő hetekre például alig találtunk olyan dátumpárt, ahol 100 ezer forint alatt volt az alapár, főleg a visszaút drágasága miatt. Ehhez ráadásul Wizz Discount Club tagságra van szükség, amelynek egy évre 9990 forint az ára (viszont több utas is utazhat vele kedvezményesen).

A Wizz Air lapunknak elküldött reakciójában ezt írta: „A Budapest-Dubai útvonalunkra már 19990 forinttól lehetséges foglalni, ezekre a nagyon népszerű járatokra gyorsan fogynak a jegyek, ilyenkor a legkeresettebb időpontokra magasabb árosztályok válnak elérhetővé."

A Wizz Air személyzete az Al Maktoum reptéren a tavaly októberi járatnyitáskor Forrás: AFP/Marwan Naamani

A jegy ára ennél több lehet, hiszen a Wizz Air fapados modellben működik, tehát a csomagért és a fedélzeti ellátásért külön kell fizetni. Egy nagy kézipoggyász és egy 32 kilogrammos feladott csomag például oda-vissza még 31 800 forinttal növeli meg a számlát ezen az útvonalon. A hagyományos modellben működő Emiratesnél viszont a jegyárban egy 30 kilogrammos feladott poggyász is benne van, és az étel-italért sem kell külön fizetni a repülés alatt.

További eltérés a két légitársaság között, hogy az Emirates széles törzsű Airbus A330-200 típusú géppel fog repülni, míg a Wizz Air keskeny törzsű A320-asokat üzemeltet, ami egy 4-5 órás úton már nem olyan kényelmes megoldás. Az Emirates gépein lesz 27 Business Class hely is a 251 turista osztályos hely mellett.

Naponta lesznek járatok

A dubaji légitársaság naponta közlekedtet majd járatokat, Budapestről délután 3:05-kor indulnak a gépek Dubaj fő repülőterére, a Dubai Internationalre, vissza pedig reggel 8:20-kor lehet indulni. A Wizz Air jelenleg heti három járatot üzemeltet, és a második reptérre az Al Maktoum Interantionalre érkeznek a gépek.

Az Emirates gépei a Dubai International reptéren Forrás: AFP/Karim Sahib

Van egyébként egy további, viszonylag olcsó lehetőség is Dubajba repülni, mégpedig a Turkish Airlinesszal Isztambulon keresztül. Ők 379 euróért kínálják most az oda-vissza jegyet, meglehetősen rövid átszállási idővel. Utóbbi első hallásra ugyan kedvező, de az isztambuli reptér gyakran zsúfolt, így a csatlakozás elérése necces lehet, egy esetleg késve érkező feladott csomag pedig további bosszúságot okozhat.

Átszállási lehetőségek

A fent említett különbségek mellett az Emirates mellett szól a Wizz Airrel szemben az is, hogy hagyományos légitársaságként rengeteg csatlakozási lehetőséget kínál dubaji központjából Ázsia és Ausztrália felé. Egy próbafoglalást végezve az ausztráliai Brisbane-be azonban 400 ezer forint feletti árat kaptunk, aminél például a KLM és a British Airways is olcsóbbat kínál. Természetesen elképzelhető, hogy ezekre a desztinációkra is lesznek majd olcsóbb árak, erről még nincs hír.

Dubajról legutóbb itt írtunk élménybeszámolót.