Olcsóbb repjegyek jöhetnek

Új üzleti modell a Ryanairnél, Michael O'Leary a cég vezetője, fapados légitársaság, repülés
Ryanair CEO Michael O'Leary poses for photographers during a press conference at Maastricht-Aachen Airport on January 16, 2013. Dutch television station KRO, in their program Reporter, said Ryanair aircrafts do not refuel enough gasoline. Ryanair will thereby bring the flight crew and passengers in great danger, as a consequence. According to O'Leary, this is a lie and he will take legal action against the KRO. ANP JERRY LAMPEN netherlands out - belgium out
Vágólapra másolva!
A Ryanair jövőre újabb gépet állomásoztathat a budapesti repülőtéren. Az új Boeingek árversenyt indíthatnak.
Vágólapra másolva!

„Úgy érzem magam, mint egy gyerek karácsonykor, amikor kicsomagolja az ajándékát, és pont azt kapja, amit akart" – mondta a Ryanair vezérigazgatója azon a sajtótájékoztatón, amelyen bejelentették, hogy a cég 200 új Boeing 737 Max 200 repülőgép vásárlására kötött szerződést. „Ez az a gép, amelyre tíz éve várt már a Ryanair" – lelkendezett Michael O'Leary.

Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója Forrás: AFP/Jerry Lampen

A harsány stílusáról ismert üzletember öröme ezúttal nem tűnik túlzónak. Az új gépen a vékonyabb ülések, valamint a szűkebb vécék és konyhák révén nyolc új ülést sikerül bepréselni a jelenlegi Boeing 737-800-asokhoz képest, ráadásul – az ígéretek szerint – az utasok kissé nagyobb lábtérrel utazhatnak majd. Mivel az utasok száma nem éri el a 200-at (197 ülés lesz), ezért újabb légiutas-kísérőt sem kell alkalmazni (minden 50 utasra jár egy).

Az új gépek csendesebb és alacsonyabb fogyasztású hajtóművekkel lesznek felszerelve, így a működési költségek akár 20 százaléka megtakarítható. Ezt pedig – O'Leary ígérete szerint - olcsóbb jegyek formájában az utasoknak adják tovább.

Jöhet az árháború

Ha a Ryanair beváltja ígéretét, komoly árháborúra van kilátás. Ami nem is ártana, hiszen egy nemrégiben közölt felmérés szerint a légitársaságok egyre drágább repülőjegyeket kínálnak (az érintett cégek vitatják ezt, és a rossz módszertannal magyarázzák az eredményt).

Hamarosan még többen férnek fel Forrás: AFP/Frederick Florin

Kérdés, hogy a 2024-ig beállítandó új gépekből mennyi repül majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A Malév 2012-es csődje után a Ryanair 5 gépet telepített ide, mostanra azonban ez a szám kettőre olvadt (a Wizz Air 9 gépet állomásoztat itteni bázisán). A Mindenki utazhat portál szerint azonban a jövő nyári menetrendtől kezdődően háromra bővülhet a budapesti Ryanair-gépek száma. A hírt az ír cég még nem erősítette meg, az egyelőre csak a foglalási rendszerből olvasható ki.