Baj volt a Budapestről induló gép futóművével

2015.03.15. 11:04

A Lufthansa repülőjének át kellett startolnia, amikor le akart szállni a frankfurti repülőtéren.

A Lufthansa Airbus A320-200 típusú gépe szombaton Budapestről Frankfurt/Mainba tartott, ám az első leszállási kísérletnél át kellett startolnia. Az ok a futóművek nem biztonságos kiengedéséről tájékoztató jelzés volt.

A repülő ezután körülbelül 20 percig tartózkodott a levegőben, majd rendben leszállt a frankfurti repülőtér 07C futópályájára. A gépet elvontatták a leszállópályáról.

Képünk illusztrációForrás: Flickr/Clemens Vasters

A fedélzeten tartózkodó egyik utas arról számolt be, hogy miután kitolták a repülőt a kaputól, és beindították a hajtóműveket, a baloldalit le kellett állítani, és újraindítani. A pilóta egy beragadt szeleppel magyarázta a történteket.

Jelzés a futóművekre

A gép végül elindult, majd a frankfurti repülőtér megközelítésekor körülbelül 1000 láb (305 méter) magasságban átstartolt, azaz ismét emelkedni kezdett. A pilóta bejelentette, hogy jelzés érkezett a futóművekre, és a szokásos eljárás keretében ismét megkísérlik a leszállást. Ez másodszorra rendben megtörtént. Az alábbi repülési útvonalon jól látszik a Frankfurt felett megtett kör.

A Lufthansa Budapest-Frankfurt-járatának útvonalaForrás: FlightAware.com

Az esetről beszámoló Aviation Herald kommentelői a repülési szaklap által közölt fotó alapján úgy vélik, hogy hidraulikus hiba miatt nem nyílt ki a futómű ajtaja. A képen látszik, hogy az ajtók nem húzódtak vissza a leszállás előtt, ezért valószínűleg a másodlagos módszert alkalmazták a pilóták, amikor a futóművek zárját elektronikusan kinyitják, és azok a gravitáció révén kerülnek a megfelelően rögzített pozícióba. A vontatás pedig arra utalhat, hogy az orrfutómű nem volt kormányozható.