Rejtélyes égésszag terjedt az Airbus repülőgépein

Alpesi repülőkatasztrófa
2014. október 16-i kép a Germanwings Airbus A320-as gépéről a kölni repülőtér kifutópályáján.
Vágólapra másolva!
Három nap alatt három kényszerleszállás történt emiatt, de egyiknek sem találták meg az okát.
Vágólapra másolva!

A United légitársaság Airbus A320-200 gépe szerdán Denverből Los Angelesbe tartott a fedélzetén 153 utassal, amikor 34 000 láb (10 363 méter) magasban a személyzet füstöt jelentett. Hat utas elájult, többen rosszul lettek, az utasok feletti oxigénmaszkok pedig kioldódtak.

A kapitány kényszerleszállás mellett döntött, a gép 25 perc múlva leszállt a coloradói Grand Junction repülőterén. Egy utast kórházba kellett vinni, de a tűzoltók szerint öt utas nem volt magánál a gép hátsó részében. A gép átvizsgálása után nem találtak rendellenességet – írja az Aviation Herald.

Minden napra egy eset

Egy nappal később, csütörtökön a Germanwings Airbus A320-200-as gépén oldották ki az oxigénmaszkokat egy furcsa szag terjedése miatt. A Köln/Bonn repülőtérről Barcelonába tartó járaton 164 utas volt, és 37 ezer láb (11 278 méter) magasan repült ekkor.

A gép visszafordult, és 35 perc múlva rendben leszállt a kiindulási repülőtéren

tudósít az Aviation Herald. A készenléti egységek nem találtak füstre vagy tűzre utaló nyomokat.

Képünk illusztráció Forrás: MTI/EPA/Rolf Vennenbernd

A második leggyakoribb utasszállító

Az Airbus A320 két hajtóműves, egyfolyosós, keskeny törzsű, közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép, melyet az Airbus az 1980-as évek végére fejlesztett ki, elsősorban a Boeing 737-nek és a McDonnell Douglas DC–9 különböző utódtípusainak konkurenciát állítva. Napjainkig több mint 4400 darabot állítottak forgalomba, ezzel a második legnagyobb darabszámban épített utasszállító repülőgép lett.

Pénteken az Air France Airbus A320-200-as gépe Párizsból Montpellier-be tartott a fedélzetén 160 utassal 29 ezer láb (8839 méter) magasban,

amikor égő szagot jelentett a személyzet.

A repülő 20 perccel később Lyonban hajtott végre kényszerleszállást – írja az Aviation Herald. A készenléti egységek itt sem találták meg az okát a szagnak.