Kiderült, kik költik a legtöbbet Dubajban

burj khalifa, burdzs kalifa, dubai, dubaj, illusztráció
Burj Khalifa, the world tallest tower, is silhouetted at sunset in Dubai, on November 30, 2010. The construction and real estate sectors in Dubai has registered a near five percent fall in 2010, a top Dubai government official said of the sector was hit hard by the financial crisis. AFP PHOTO/MARWAN NAAMANI
Vágólapra másolva!
Az oroszokra és a kínaiakra már nem lehet annyira számítani, de a katariaknak megjött a vásárlási kedve.
Vágólapra másolva!

Továbbra is az Egyesült Államokból érkező turisták költik a legtöbbet az Egyesült Arab Emírségekben, de öles léptekkel zárkózik fel mögé Szaúd-Arábia – derült ki a Network International, amely a kártyás tranzakciók alapján tette közzé rangsorát. Az amerikaiak 15 százalékkal többet költöttek többet az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, így az összes költés 21 százaléka hozzájuk kapcsolódik.

A dubaji Burdzs Kalifa, a világ legmagasabb épülete naplementében Forrás: AFP/Marwan Naamani

A második helyezett Szaúd-Arábia 14 százalékos részesedéssel, ám a szomszédos arab ország polgárainak rohamosan nő a vásárlási kedve: 29 százalékkal többet költöttek, mint egy éve. A harmadik helyen Nagy-Britannia áll 10 százalékkal, ők 17 százalékkal költöttek többet.

Visszaestek az oroszok

Ami látványos változás az egy évvel korábbi állapothoz képest, hogy az oroszok 57 százalékkal kevesebb pénzt hagytak az emírségekben, így a negyedik helyről visszacsúsztak a hetedik helyre – írja az Emirates 24/7. Ebben nyilván szerepet játszottak az ukrajnai konfliktus nyomán elrendelt nyugati szankciók, illetve a rubel értékvesztése.

Ugyancsak kevesebbet költöttek a kínaiak,

ők 20 százalékkal, de maradtak az ötödik helyen. Látványosan erőre kapott viszont a katariak költekezése: a 67 százalékos növekedéssel helyet cserélt Oroszországgal.

A legnagyobb költők az Egyesült Arab Emírségekben
(százalékos részesedés a kártyás tranzakciók alapján)

Ország 2015. 3. negyedév 2014. 3. negyedév
Egyesült Államok 21 19
Szaúd-Arábia 14 11
Nagy-Britannia 10 9
Katar 4 4
Kína 4 4
Kuvait 4 4
Oroszország 3 6
Egyéb 40 43

Ami a vásárolt áruk és szolgáltatások szerkezetét illeti, a hotelszektor növelni tudta bevételeit. A luxuscikkekből – például ékszerek és órák – azonban jóval kevesebb fogyott, mivel ezeknek a termékeknek jelentős vásárlói az oroszok és a kínaiak, akik mérsékelték a költéseiket.