Tavaly 400 ezer olyan vendég fordult meg a fővárosban, akik főként a tengerentúlról, Ausztráliából, az Egyesült Államokból, Kanadából vagy Új-Zélandról érkeztek, és a több hetes hajóútjuk Budapestről indult, vagy Budapesten végződött. Az európai hajós turisták száma az utóbbi években stagnált. Hogyan lehetne a hajós turizmust élénkíteni? Többek között erről is szó esik a ma kezdődő Nemzetközi Dunai Hajós Konferencián.

A Dunán hajózó turisták évente több mint nyolcvanezer vendégéjszakát töltenek el ötcsillagos belvárosi vagy Duna-parti szállodákban, de a szállodahajók is egyre nagyobb szerepet kapnak a turizmusban. Ma nincs olyan folyami hajós társaság Európában, amelynek ne Budapest lenne az egyik fő célpontja.

Az Országház az Emerald Waterways ausztrál hajóstársaság szállodahajójának uszodájábólForrás: MTI/Bruzák Noémi

Ma nyitották meg a 20. Nemzetközi Dunai Hajós Konferenciát, a nemzetközi folyami hajós szakma legfontosabb és legnívósabb magyarországi eseményét. A jubileumi évben főként a folyami hajózás témakörét dolgozzák fel a magyar és külföldi meghívottak, az első napon a hajózási útvonalak kezeléséről és fejlesztési lehetőségeiről, biztonságpolitikai és turisztikai kérdésekről esett szó.

A Duna teljes magyarországi szakaszát fejleszteni kell

A kormány elkötelezett a dunai közlekedés fejlesztésében – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára a 20. Nemzetközi Dunai Hajózási Konferencia sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten.

Budapest a Dunáról nézve is gyönyörűForrás: Bielik István - Origo

Boros Anita kiemelte, a közúti közlekedés kiváltásához előtérbe kell helyezni a dunai közlekedést, ennek érdekében pedig nemcsak a folyó budapesti, hanem a teljes magyarországi szakaszát fejleszteni kell.

Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára szerint a folyami hajós turizmus az ágazat legígéretesebb szegmense, a szállodahajók vendégforgalma pedig folyamatosan emelkedik.